Съобщава се, че италианският моден бранд Prada води преговори за закупуване на конкурента си Versace от американския инвеститор Capri Holdings на цена, която, според съобщенията, може да достигне близо 1,5 млрд. евро.
Базираната в Милано Prada и регистрираната в Ню Йорк Capri може да постигнат сделка за Versace този месец, съобщава Bloomberg, въпреки че преговорите все още могат да се провалят.
Тази сделка ще върне Versace под италианска собственост и ще направи Prada по-голяма, докато се опитва да се конкурира с френската LVMH, собственик на луксозни марки, включително Louis Vuitton, Moët & Chandon и Hennessy.
Prada е основана през 1913 г. в Милано от Марио Прада, но се ръководи от 70-те години на миналия век от неговата внучка Миучия Прада. Capri преди беше известна като Michael Kors, но беше преименувана, след като американската модна марка пое обущаря Jimmy Choo през 2017 г., а след това и Versace през 2018 г.
Миучия Прада; Снимка: Getty Images
Продажба за 1,5 млрд. долара би представлявала загуба за Capri. Michael Kors купи Versace за 2,1 милиарда долара, но италианската марка изпитва затруднения през последните години.
Capri този месец отчете приходи от 193 милиона долара за Versace през последните три месеца на 2024 г., което е спад от 15% в сравнение със същия период на предходната година. Очаква се тази финансова година да бъде на загуба, а през следващата да излезе на печалба.
Versace не произвежда артикули като чанти за багаж, които осигуряват стабилност на марки като Louis Vuitton в по-трудни времена. Марката също така е изправена пред въпроси дали ще остане под ръководството на Донатела Версаче, като неин главен дизайнер след смъртта на брат ѝ Джани през 1997 г.
На седмицата на модата в Милано дизайнерският шеф на Prada, Миучия Прада, каза, че сделката с Versace е „на масата на всички“.
Prada получи достъп до последните финансови данни за продажбите на Versace след приключване на първоначалната проверка.
Capri заяви, че е оптимистично настроен за дългосрочния потенциал за растеж на Versace, но прогнозите му показват спад на продажбите от 810 милиона долара през текущата финансова година до 800 милиона долара през следващата година. Компанията обаче прогнозира, че продажбите ще се увеличат до 900 милиона долара до 2028 г. и 1,5 милиарда долара в по-дългосрочен план.
На Capri беше нанесен удар през 2024 г., след като Федералната търговска комисия на САЩ, която регулира въпросите на конкуренцията, заведе дело за блокиране на придобиването на Capri от Tapestry, компанията майка на марката Coach, за 8,5 милиарда долара.
Акциите на Prada, които са листнати в Хонконг, поскъпнаха с 3,5% в понеделник, след като се появиха подробности за сделката.