IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Labubu – какво се крие зад манията по зловещите играчки

28 май 2025 18 30

Може да ги видите дори като аксесоар за чанти

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Нов ден, нова тенденция в модата. Този път? Пухкави играчки, украсяващи дизайнерски луксозни чанти като Birkins. 

Само за няколко седмици славата на играчките Labubu се вдигна до небесата и тенденцията вече завладя целия свят. Стигна и до България, където куклите могат да се намерят в редица магазини. И докато Labubu първоначално бяха забелязвани по модните дефилета, красейки дизайнерски чанти, сега могат да бъдат видени не само като аксесоар, но и като плюшена играчка в ръцете на дете.

За непосветените този космат елф е създаден от родения в Хонконг артист Касинг Лунг и се разпознава по заострените си уши, дяволската усмивка и острите зъби. Въпреки че героят е представен през 2015 година, славата му се увеличи през последните месеци благодарение на одобрението на известни личности, включително Лиса от Blakcpink. По-рано тази година тя направи публикация в социалните мрежи, с която събуди любопитството на своите фенове и ги накара да потърсят повече информация за зловещата кукла. 

Това, което започна като онлайн меме, се превърна в истинска шопинг мания в Тайланд, където много местни знаменитости търсеха да се снабдят с Labubu. Тенденцията достигна и до кралското семейство и сенаторите на страната, а след това започна да се разпростира из целия свят. 

Какво представлява куклата Labubu?

През 2015 година Лунг създава Labubu като част от по-голяма група същества, наречени „Чудовищата“, която включва и други герои като Zimomo и Tycoco. Тези герои са вдъхновени от северняшките приказки и за първи път се появяват в детските книжки. 

През 2019 година Лунг сключва лицензионно споразумение с китайската компания за играчки Pop Mart, известна със своите колекционерски фигурки, които често се продават в напълно непрозрачни кутии. Партньорството превръща героите от приказките в желани колекционерски играчки. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kasing Lung (@kasinglung)

Оттогава Labubu е пусната в различни цветове, форми и размери, привличайки интереса на фенове в Азия. Тези кукли се продават и в различни формати, включително плюшени играчки и винилови фигури. 

Как Labubu стават толкова популярни?

Героят за първи път придобива популярност, когато Лунг публикува поредицата от истории с Labubu преди 9 години. 

Докато палавият персонаж бе представен за първи път през 2015 година, наскоро той се превърна в най-новия задължителен аксесоар благодарение на Лиса и K-pop групата Blackpink. Още през април изпълнителката публикува видео на себе си в своята история в Instagram, прегръщайки плюшена кукла Labubu. През следващите месеци тя беше видяна да украсява чантата си с героите под формата на висулки. 

В интервю за Tatler Thailand през май Лунг сподели, че е изпратил на Лиса Mega Labubu Tec, за да ѝ благодари за подкрепата. 

Благодарение на публикацията на Лиса в Instagram, популярността на косматата кукла се увеличи особено в Тайланд. Подкрепата на K-pop звездата повиши статута на Labubu, превръщайки го в моден аксесоар сред нейните тайландски фенове. Славата доби такива мащаби, че кабинетът на министър-председателя на Тайланд издаде публично предупреждение от навлизането на фалшиви кукли. 

Освен Лиса, няколко тайландски знаменитости също бяха забелязани да споделят снимки със своите кукли Labubu. Сред тях бяха актьорът и модел Марио Маурер, актрисата Джанжира Джанпитакчай и актрисата и модел Арая Алберта Харгейт. 

Тайланд също се превърна в страната с най-големия запас от кукли Labubu в Азия, което прави колекционерските предмети леснодостъпни за феновете. Това доведе и до откриването на концептуален магазин Labubu в Банкок – първият такъв извън Китай. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SonnyPop (@sonnypop.ae)

Правителството на страната също така си партнира с Pop Mart, за да използва популярността на куклите за насърчаване на туризма. Тази година талисман Labubu в реален размер, облечен в традиционно тайландско облекло, посети Банкок за четири дни, разглеждайки забележителност и участвайки в културни дейности. 

Лабубу в

Снимка: БГНЕС

Странната мания по Labubu сочи към една универсална истина – всички искаме да изглеждаме или поне да се чувстваме уникални. А през 2025 година това е много по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Когато всеки навсякъде има достъп до един и същи поток от вдъхновение, е трудно да култивираш собствен стил, особено ако си част от поколението, израснало със смартфони. 

Labubu и приятели предлагат примамливо (макар и временно) решение. Може да изпъкнете, като поставите странен малък гремлин на ципа на чантата си. Още по-добре, залепете смачкано зайче на колана си. Защо пък да не добавите страховитата кукла към вашия термос за вода? 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lilies ? (@lisanation97)

Страховитият малък аксесоар предоставя поле за изява на въображението ви. Въпреки широката си популярност, има нещо ново и трайно в озъбената усмивка на Labubu. В ерата на „мозъчното гниене“, това наистина е стъпка в правилната посока. 

За още модни съвети последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари