Ана Уинтур си взима последно сбогом с любимия си Vogue след 37 години начело!
На 26 юни стана ясно, че главният редактор на модната библия напуска своята позиция след над 3 десетилетия работа. Според множество модни издания, включително The Daily Front Row, WWD и Business of Fashion, 75-годишната Уинтур е обявила новината на своите колеги по време на ежедневната планьорка в четвъртък, 26 юни.
И ако все още си търсите работа или искате да смените своята и имате афинитет към модата, то Vogue може да бъде следващото ви работно място.
След като Уинтур напуска, тя е обявила, че търси свой заместник, който ще отговаря лично пред нея. Тя ще остане в борда на списанието като глобален директор по съдържанието в компанията Conde Nast и главен редакционен директор на Vogue, като ще отговаря за всяка марка в световен мащаб, включително Vanity Fair, GQ, AD и други.
„Всеки, занимаващ се с креативна дейност, знае колко важно е никога да не спираш да се развиваш. Когато станах главен редактор на Vogue, бях решена да докажа на всички, които ме чуват, че има нов, вълнуващ начин, по който да се прави американско модно списание“, казала Уинтур на срещата в четвъртък.
Тя допълнила „Сега намирам огромно удоволствие да помагам на следващото поколение от вдъхновени редактори да атакуват полето със своите собствени идеи, подкрепени от нови, вълнуващи визии за това какво трябва да представлява една голяма медийна компания. И точно такъв човек трябва да търсим, за да ръководи Vogue“.
Снимка: Getty Images
Уинтур е обяснила, че голяма част от задълженията ѝ в списанието ще останат същите, включително да следи внимателно модната индустрия и „креативната сила, която е нашият бал Met Gala, да променям курса на бъдещите дефилета Vogue World, както и други безстрашни идеи, които могат да изникнат... и се подразбира, че планирам да остана редактор на Vogue за тенис и театър завинаги“.
„Но колко вълнуващо ще бъде да работя с нов човек, който ще ни промени, вдъхнови и ще ни накара да мислим за Vogue по нови, оригинални начини“, завършила главната редакторка.
Ана Уинтур започва кариерата си в списание Vogue през 1988 година, поемайки щафетата от бившия главен редактор Грейс Мирабела. Тя мигновено започва да променя модната библия и още с първите си действия създава история.
Първата ѝ корица (ноември 1988) включва модела Микаела Берку, която носи дънки за 50 долара (първият път, в който дънки са на корица на Vogue) с пуловер на Christian Lacroix за 10 000 долара. Фотосесията е направена от Питър Линберг.
„Това беше толкова различно от изпипаните и елегантни близки планове, типични за кориците на Vogue по онова време, с тонове грим и големи бижута. Тази наруши всички правила. След това, по начина, по който тези неща могат да се случат, хората приложиха всякакви интерпретации – ставаше дума за смесване на високо и ниско, Микаела беше бременна, беше религиозно изявление. Погледнах снимките и усетих промяната“, казва Уинтур през 2012 година.
Снимка: Getty Images
Този новаторски дебют сигнализира за друг голям напредък в индустрията на списанията, за който Ана ще бъде призната – поставянето на знаменитости на корицата. Тя даде началото на изцяло нова ера в дизайна на корици, която останалата част от сферата последва.
Смята се, че дългогодишната ѝ репутация на плашеща жена е вдъхновила героинята Миранда Пристли от „Дяволът носи Прада“ – книга, написана от бившата ѝ асистентка Лорън Уайзбъргър и по-късно екранизирана с участието на Ан Хатауей и Мерил Стрийп.
Уайзбъргър казва, че е черпила вдъхновение от истории на свои приятели в индустрията, но все пак мнозина сметнаха, че тя пише за собствения си шеф. Когато филмът прави своята премиера през 2000 година, Ана Уинтур се появява на червения килим, облечена в Prada.
Снимка: Getty Images
През 2009 година тя обръща нещата за пореден път, позволявайки на камерите да влязат в съкровения свят на Vogue по време на създаването на най-важния брой за годината – септемврийското издание. Документалният филм, озаглавен The September Issue показва ежедневните задачи на Уинтур и нейния екип, докато те създават най-обемното издание в историята. Това е един от първите погледи към модната библия.
През 2013 година Уинтур става артистичен директор на компанията Conde Nast, а през 2019 година се сдобива и с титлата глобален съветник по съдържанието.
Засега не е ясно кой ще бъде заместник на Ана Уинтур във Vogue.