► За разлика от времето преди няколко десетилетия, когато безумно кльощавите тела бяха на мода, днес се търси все по-натуралният външен вид
► Все повече брандове залагат на по-пищни дами, които дефилират на модния подиум, а извивките и формите вече не са дефект, който да се прикрива, а основен акцент в женската красота
► Въпреки все по-нарастващата тенденция, все още можем да намерим стройни и слаби като струна модели, безизразни лица и бледа кожа – условия, които помагат на дрехата да изпъкне, без вниманието да се съсредоточава върху модела
На екипа на Zara се наложи да премахнат свои реклами, тъй като бяха обвинени от институциите във Великобритания, че използват „нездравословно слаби“ модели.
На фона на световния тренд към здравословно хранене, границата между наистина здравословното тегло и красивото тяло, все повече се размива. Макар и от бранда да се стараят да предлагат само качествено съдържание, някои от манекенките, с които работят, все още са прекалено слаби.
От Zara отговориха с официално изявление на негативната реакция заради реклами с „нездравословно слаби“ модели. На модния бранд се наложи да премахне две реклами, изобразяващи модели със „стърчащи ключици“, от официалния си уебсайт.
Zara трябваше да премахне две реклами от уебсайта си в Обединеното кралство, след като Органът за рекламни стандарти (ASA) определи представените модели като „нездравословно слаби“. От бранда публикуваха изявление в отговор на противоречията, подчертавайки ангажимента на марката към „отговорно съдържание“.
Твърди се, че моделите, представени в рекламите, имат „стърчащи ключици“, което е нарушение на стандартите на Комитета по реклама (CAP).
На 6 август, Органът за рекламни стандарти (ASA), независимият регулатор на рекламата в Обединеното кралство, поиска от бранда да свали две реклами за рокля и риза, за които се твърди, че нарушават индустриалните стандарти.
мениджърът „Медии и връзки с обществеността“ на ASA Матю Уилсън пред USA Today.
На 11 август Zara отговори в публично изявление пред списание People. От екипа на марката обърнаха внимание на ангажимента си към „отговорно съдържание“ и следване на „строги насоки“, включващи моделите, с които работят.
„Отбелязваме решението на ASA след индивидуална жалба относно две изображения на нашия уебсайт, които премахнахме, когато ASA ни уведоми“, каза говорител на Zara в изявлението.
„Ние сме ангажирани с отговорно съдържание и следваме строги насоки и контрол при избора и снимането на модели, както и при избора на изображения“, продължава изявлението.
От екипа отбелязаха също, че следват „ключови препоръки“ от британското проучване за здравето на моделите, според което моделите „трябва да предоставят медицинско свидетелство, удостоверяващо доброто им здравословно състояние“.
От марката потвърдиха, че този ангажимент е „спазен“ в този случай.
„Ние също така осигуряваме здравословна среда зад кулисите в съответствие с тези препоръки“, се посочва в изявлението.
„Двете реклами, които бяха свалени от уебсайта на търговеца на дребно, представяха модели със „стърчащи ключици“, пишат от ASA.
„Рекламата за риза с овърсайз джоб от колекцията ZW в цвят Oyster-White привлече вниманието към горната част на гърдите на модела поради дълбокото деколте на дрехата. Това създаде „фокусна точка около ключицата ѝ“.
Освен това, позата на модела прави ръцете ѝ да изглеждат „много тънки“, според ASA.
Снимка: Getty Images
Втората реклама е за обемна комбинирана къса рокля в цвят екрю. Според агенцията изображението привлича вниманието към „забележимо тънките“ крака и позицията на ръцете на модела, които правят тялото ѝ да изглежда „леко непропорционално“.
Според ASA, косата на модела е правила главата ѝ да изглежда „леко мършава“ поради гладкия кок.
Тази година се навършват 50 години от създаването на Zara. През май брандът стартира звездна кампания със супермодели за специалния повод.