След края на седмицата на модата в мъжките колекции, дойде най-дългоочакваният момент в индустрията – представяне на линиите висша мода за пролет-лято 2015.
Единствените по рода си предложения са издържани в най-изкусното майсторство за създаване на силуети.
Висшата мода е изцяло конструирана ръчно, шита с изключително внимание към всеки един детайл и създадена от нестандартни и луксозни материи.
Лимитираният и ексклузивен характер на този тип колекции ги превръща в най-дългоочакваните, тъй като са своеобразно завръщане към изначалния характер на модата като неповторимо изкуство.
Стартът на колекциите висша мода за пролет-лято 2015 е даден от Atelier Versace. Донатела Версаче поставя ясно разграничаване от представяната напоследък тенденция за смесване между силуетите на двата пола.
Видяхме достатъчно визии в женските линии, заимствани от мъжкия гардероб. Краят на сливането е поставен с най-емблематичния код на модната къща – смелите и женствени извивки. Конструкциите на гащеризоните и роклите са издържани в спираловидна форма, описваща силуета.
Вечерните рокли разкриват голяма част от тялото, поставяйки акцент върху талията, раменете и деколтето. Вертикалните цепки оптически издължават крака, а силната цветна палитра от бяло, червено, кралско синьо и класическо черно препраща към образа на силната и независима жена на Versace.
Специално място в кройките е отделено на верижките и акцентите от дантела.
Съвсем друго вдъхновение виждаме в колекцията висша мода на Christian Dior. Сезон пролет-лято 2015 през погледа на висшата мода ще бъде закачливо-еротичен.
Креативният директор на модната къща, Раф Симънс, провежда своя личен експеримент с границата при обработка на материите и инкрустациите. Резултатът определено е впечатляващ – виждаме истинско материализиране на вълшебството мода върху подиума.
Плисираните поли и рокли са решени в театрално пищни пропорции. Разноцветните панделки завършват сложното наслагване върху основа от дантела. Отправната точка в колекцията на Christian Dior е проучването на културата през 50-те, 60-те и 70-те години, от които извлича основните концепции.
Съответните романтизъм, експериментаторски дух и свобода са комбинирани с отличителните белези в силуетите на различните десетилетия. Симбиозата с архивите на модната къща „отключва“ проучването на женската сексуалност от страна на дизайнера.
Специално място е отредено на дръзките комбинации между различни материи и инкрустирани аксесоари.