IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Модни диктатори: Хуго Бос

11 юни 2016 09 30

Основателят на Hugo Boss

Снимка: Pinterest

Снимка: Pinterest

За да се установи доброто име на световноизвестните компании, със сигурност отнема много време, а стремежът на дизайнерите да се помни името на модните им къщи с векове е несломим.

Hugo Boss, както светът знае, не е обикновена марка за мода, аксесоари и парфюми – това е марка, създадена от Хуго Фердинанд Бос, който е живял от 1885 до 1948 година и през този период основава емблематичната модна къща, утвърждавайки я на челни места и до днес.

Бос бил най-малкото дете в семейството си и израства в Метцинген, Кралство Вюртемберг.

Между 1903 и 1905 година завършва службата си за военните и прави стаж като търговец. Той работи в тъкачна фабрика в Констанц.

Родителите му са собственици на магазин за бельо, който той наследява през 1908 година. През същата година, дизайнерът се жени за Анна Катарина Фрейзингер и на двамата им се ражда дъщеря. По-късно, през 1914 година, Бос се отдава на служба в армията и служи като ефрейтор в Първата световна война.

След като всичко се урежда, през 1923 година Хуго Бос създава собствена компания за облекло в Мерцинген и на следващата година отваря фабрика с двама партньори.

Първоначално компанията му произвежда якета и тениски. По-късно започва изработката на други видове облекло като дъждобрани и спортни облекла. Въпреки това обаче, тъй като страната изпада в тежка икономическа криза, Бос е принуден да обяви фалит.

Въпреки трудностите, дизайнерът не се отказва. През 1930 година фабриката възобновява работа и се наема с производството на униформи за Щурмабрайлунг и Хитлеровата младеж.

В допълнение са изработени униформите на железопътните служители, Вермахта и работниците в пощенските услуги.

През 1931 година дизайнерът се присъединява към Германската националсоциалистическа работническа партия, която след две години се управлява от Хитлер.

С нарастването на силата на нацистката партия, бизнесът на Хуго Бос процъфтява и той е назначен като официален дизайнер и дистрибутор на униформи.

След края на Втората световна война, Хуго Фердинанд Бос е глобен за подкрепа на нацисткото управление и е лишен от правото си да гласува.

Историята показва, че дизайнерът не подкрепя управлението и политиката на нацистите, а просто се присъединява към партията с цел да оцелее той и компанията му.

Въпреки положителните показания в защита на Бос, дизайнерът все пак се е възползвал от хората в концентрационните лагери.

През 1946 година, Бос е обявен като поддръжник, симпатизант, бенефициент и активист на нацизма.

Две години по-късно, дизайнерът умира от абсцес на зъб и неговото възпаление. Хуго Бос страда от заболяването на зъба, но и не получава своевременна медицинска помощ.

Дори и след смъртта му, бизнесът на дизайнера се разраства от тези, споделящи неговата идеология за развитие на модната къща.

Компанията се отказва от създаването на униформи и насочва усещането за тенденции и дизайн към създаването на костюми за мъже.

Много време след смъртта на Хуго Бос, през 1999 година, компанията му е обвинена за използването на работна ръка като роби за производството на униформи за силите на партията на Хитлер.

От компанията така и не дават коментар относно заведените дела и обвинения към тях.

Правителството на Съединените американски щати и някои водещи еврейски групи постигат решение за компенсиране на работниците роби, които са страдали от принудителния труд през Втората световна война.

От Hugo Boss се съгласяват да разпределят малко пари сред семействата на работниците, които са били изложени на унижение, мизерия и болка от жестоките практики на компанията по времето, в което Хуго Бос е бил жив.

Разрастването на модната къща в днешни дни е неизмеримо. През 2009 година модната къща и подмарките маркират високи резултати. Hugo Boss е с най-големия сегмент, състоящ се от 68% от всички продажби, следван от Boss Orange със 17%, Boss Selection с 3%, Boss Green също с 3% и Hugo с 9%.

За 2010 година компанията има продажби за над 2 милиарда долара.

През март 2010 година, модната къща е бойкотирана от актьора Дани Глоувър за плановете ѝ да закрие завода в Бруклин, щата Охайо, след като 375 служители отхвърлят предложението за намаляване на почасовото възнаграждение от 13 на 8,3 долара на час.

Според изявление на представители на марката, Hugo Boss има отговорности към акционерите и смята да премести дейности от Охайо към други дестинации като Турция, България и Румъния. След бойкота, компанията анулира проекта. Плановете за закриване на завода през април 2015 също се провалиха.

Модната къща има две основни марки – Hugo и Boss, както и подмарки:

- BOSS – включва модерни и класически облекла за мъже (1970 година) и жени (2000 година)

- BOSS Orange – включва бохемско вдъхновение за мъже и жени. Линията бе представена през 2001 година като основно ежедневно облекло от деним.

- BOSS Green – по-известна преди като BOSS Sport, включва спортни дрехи за мъже и жени

- HUGO – европейски облекла за жени и мъже.

Автор - снимка
Автор на статията:
Криси Табачка

КоментариКоментари