Институтът „Пантон“ избра нюанса „жив корал“ за цвят на 2019 г., съобщи в. „Daily Mail“. Изборът е вдъхновен от застрашените коралови рифове и световните политически кризи. Нюансът е по-мек от пастелните и неонови варианти.
Той е с оранжева основа и златисти полутонове. Цветът е използван вече за новите айфони и в колекцията на Марк Джейкъбс.
Според вицепрезидента на „Пантон“ Лори Пресман той е не само топъл, но и жизнеутвърждаващ, подходящ за различни цели.„При всичко, което се случва сега, търсехме човечност, защото виждаме, че животът в интернет дехуманизира много неща“ – каза Пресман. Цветът на 2018 г. беше „ултравиолетово“ – с повече синьо, отколкото червено.
Той беше избран заради асоциацията с контракултурата, стремежа към оригиналност, изобретателност и въображение. Компанията „Пантон“ създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори.
Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете. Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес.