Емблематичният дизайнер и креативен директор на Chanel – Карл Лагерфелд, почина на 85-годишна възраст. През последните седмици той е бил с влошено здравословно състояние, съобщава френското списание Closer.

Той пропусна последните две ревюта на Chanel в Париж на 22 януари, но тогава официалната информация гласеше, че се чувства уморен.

Един от най-известните модни дизайнери в света, Карл Лагерфелд, е роден в Хамбург, Германия. Макар той никога да не разкрива точната дата на рождения си ден се смята, че е на 10 септември 1933 година.

Известен със своите смели проекти и постоянно преоткриване на възможностите на индустрията, дизайнерът е приветстван от списание Vogue като „безпрецедентен тълкувател на настроението на момента“. Често възхваляван за смел и дързък, Карл Лагерфелд премахва буквата „Т“ от края на фамилията си още в ранните години на своята кариера, за да я направи да звучи „по-комерсиална“.

От ранна възраст, Карл Лагерфелд проявява интерес към модата и дизайна. Като дете той често изрязва снимки от модни списания. Известен е с това, че често критикува нещата, които другите носят на училище. В тийнейджърските години, след като семейството му се завръща в Хамбург, дизайнерът се потапя в света на висшата мода. Усещайки, че именно тази индустрия е неговото бъдеще, с благословията на цялото си семейство, Карл Лагерфелд се мести в Париж.

Едва след две години пребиваване там, Кайзер Карл подава серия от скици и проби на тъкани в конкурси за дизайн. Завършва на първо място в категория за палта и среща друг победител – Ив Сен Лоран, с когото стават близки приятели.

Скоро, Лагерфелд е нает на работа при френския дизайнер Пиер Балмен, първо като младши асистент, а след това и като чирак. Това е взискателна позиция и младият дизайнер остава на нея за три години. Той приема работа като креативен директор с друга модна къща преди да настъпи 1961 година, когато поема самостоятелно.

Добрите предложения скоро започват да валят и Лагерфелд създава колекции за Chloe, Fendi (където е назначен да ръководи линията с изделия от кожа) и други. Кайзер Карл става известен в индустрията с иновативните си и съвременни предложения, но и с усета си за старото – често открива рокли от базари, които използва, за да деконструира.

До 1980-та година, Карл Лагерфелд вече е голяма звезда в модния свят. Той е любимец на пресата като човек, който обича да хроникира променящите се вкусове и социалния живот. Кайзер Карл поддържа приятелство с други големи звезди, сред които и Анди Уорхол.

За Chanel в началото на 80-те години, Кайзер Карл направи това, което малко смятаха за възможно – възроди модна къща с преправяне на популярните архиви. Успоредно с това, през 1984 година, Лагерфелд представя своята собствена марка, която построява около идеята за това, което самият той обяснява като „интелектуален сексапил“. През годините, марката утвърждава репутация за качествени предложения с дръзки компоненти за визията като якета в смели цветове. През 2005 година Карл Лагерфелд продава марката на Tommy Hilfiger.