Новината за смъртта на Карл Лагерфелд удари модния бизнес през февруари 2019-а. Той беше едно от най-познатите имена в индустрията на красивите тоалети, а дизайните му се отличаваха с невероятен стил и вкус.
Лагерфелд беше начело на модната къща Chanel, чийто дефилета бяха едни от основните във всяка седмица на модата. Благодарение на великолепното си чувство за стил, креативност и мениджърски способности, Лагефелд успя да изведе Chanel до върха в модния бизнес. От обикновена модна къща, компанията се превръща в империя за милиарди долари, като само през 2018-а продажбите й възлизат на близо 11 млрд.
Снимка: Reuters
Но като че ли в сянката на Chanel остана друга модна къща, на която Лагерфелд е начело. Fendi е един от най-влиятелните италиански брандове. Създадена е преди 93 години като семеен бизнес от Адел и Едоардо Фенди.
През 1965 година Карл Лагерфелд се присъединява към компанията като креативен директор. Тогава името му все още не значи нищо, но постепенно дизайнерът се превръща в икона. През 2001-а Fendi се присъединява към семейството на Louis Vuitton. Лагерфелд работи за компанията в продължение на 54 години до смъртта си през 2019-а.
Снимка: Reuters
"Връзката между Fendi и Карл Лагерфелд е най-дългата в модната индустрия. Неговият талант ще продължава да ни докосва още дълги години", се казваше в официалното съобщение на бранда след новината за смъртта на дизайнера.
В ролята на дясна ръка на Лагерфелд влиза внучката на Адел и Едоардо Фенди. Силвия Фенди се изкачва по стълбичката на успеха и от глава на мъжко и детско облекло и аксесоари се изкачва най-довериния човек на дизайнера.
Снимка: Reuters
След смъртта на Лагерфелд, няма по-подходящи да стъпи в неговите обувки от Силия Фенди. Тя трябва да се справи с личната си мъка, за да продължи завещаното й от иконата на модния дизайн. "Не смятам, че съм копие на Карл Лагерфелд", споделя Силвия пред CNN Style през юли. "Искам да напиша собствената си история".
Коя е Силвия Фенди?
Тя е дъщеря на Ана Фенди - една от петте сестри, които работят в бизнеса на своите родители. Силвия е родена през 1961 година, а досегът й с модата е още преди да се появи на бял свят. Майка й работи до последно с моделите в студиото на компанията.
Едва на шест години, Силвия се появява в реклама на Fendi, носейки яке от кожа на бобри и шапка. Не се задържа дълго в училище, тъй като разбира, че мястото й в бизнеса на семейството. На първия си работен ден, Силвия е сложена да отговаря на телефоните, защото един от служителите е болен.
Снимка: Getty
Реалността не й харесва и тя скоро се връща в класната стая. Следва обучение в Лондон и Италия, след което официално се присъединява към компанията през 1992 година. 5 години по-късно се появява и първият й дизайн. Т.нар. "baguette" чанта - малка, продълговата чанта през рамо - веднага се превръща в хит.
След като първата пусната линия се харесваа толкога много, от Fendi превръщат това в своя запазена марка и досега са направили повече от 1000 вариации на чантата.
Снимка: Getty
Силвия се запознава с Карл още докато е малко момиче, когато посещава дизайнерското студио на компанията. С годините, връзката между тях се оформя като много силно приятелство, което по-късно се превръща в менторство. Двамата се появяват заедно на събития, което показва на широката публика, че наследството на Карл Лагерфелд няма да бъде загубено с времето.
В свободното си време, новият креативен директор на Fendi обича да гледа филми и дори да се изявява като оператор. Тя работи с Лука Гуадино - режисьорът на "Call me by yoru name", по множество проекти. Един от тях е хорърът "Suspiria", където Силвия е кредитирана и като продуцент.
Снимка: Getty
Въпреки, че стъпването в обувките на Карл Лагерфелд е трудна задача, Силвия Фенди не се страхува от ангажимента. "Мисля, че в моите дефилета ще се види гледната точка на една жена споделя тя пред BBC Style минути преди моделите й да се появат в Колизеума в първото модно шоу след смъртта на Лагерфелд.
Все пак Силвия признава, че без почерка на дизайнера, нищо от това нямаше да е възможно. "Разбира се, днес трябва да отворим нова страница. Но, това ще прозвучи много римско, но, за да напишем бъдещето, трябва да можем да четем миналото".
Снимка: Getty
Модният бизнес е в трепетно очакване как точно ще бъде бъдещето на наследството на Лагерфелд. В ръцете на Силвия Фенди то изглежда повече от обещаващо.
Коментари