Година след като зае мястото на Карл Лагерфелд, Вирджини Виар започва да налага своя стил в Chanel. Тя беше дясната ръка на легендарния дизайнер и логично пое творческата работа в модната къща.
Виар започва да работи в Chanel през 1987 година като стажант и почти веднага е забелязана от Лагерфелд. Четири години по-късно той я назначава като отговорник в студиото за бродерии. Самият Карл многократно е признавал, че Вирджиния е успяла не само да го спечели като колега, но и като близък приятел.
Вирджини Виар. Снимка: Getty
Преди да стане творчески директор на Chanel, тя се занимава с абсолютно всичко, за да може рисунките на Карл да станат реалност. Избира платовете и аксесоарите, ръководи екипите и следи за качеството на готовите дизайни.
След смъртта на Карл Лагерфелд Виар сяда на неговото място, но модният свят често свързваше нейните колекции с предшественика ѝ. Всичко беше определяно като „първо“ и сравнявано с това, което е било направено преди. Сега обаче дизайнерката успя да се откъсне от тези определения и да завърти Chanel в посоката, която тя желае.
За колекцията си пролет/лято Виар избра да се завърне в детството на Коко Шанел и да покаже моделите си сред декори, пресъздаващи манастирска градина. Идеята за това е вдъхновена от детството на основателката на модната къща, която прекарва шест години от детството си в манастир в Аубази, където се научава да шие.
Снимка: Getty
Виар решава тази колекция да покаже ерата, в която Шанел живее като обикновено момиче в манастира, а не като жената, която има собствена стая в скъпия хотел Риц. „Хареса ми идеята за пансиона, за ученичката и дрехите, носени от децата по онова време“, казва дизайнерката пред „Guardian“.
Гащеризонът на раздора: Давай, Селин Дион, ти си момиче на Chanel!
Джиджи Хадид, Кая Гербер бяха част от моделите, които показаха новата стара визия на Chanel.
Коментари