Често сме чували една компания да се слее с друга, за да се осигурят по-добри печалби, повече забележимост на търговския пазар и повече разпространение. Но сега се задава сливане, за което не бяхме и подозирали – с мащаб, който едва ли ще бъде повторен в следващите години.
В неделя френските колоси L’Oréal и Kering обявиха планове за мащабна сделка, която има потенциала да промени изцяло облика на модната индустрия.
Според информациите, най-големият козметичен бранд ще придобие бизнеса с луксозна козметика на Kering за 4 милиарда евро.
Снимка: Getty Images
Сделката означава, че L’Oréal ще сключи 50-годишни лицензионни споразумения за някои от най-емблематичните марки на Kering, по-специално Gucci, Bottega Veneta и Balenciaga. Марката ще поеме и парфюмерийната линия Creed.
„Обединявайки сили със световния лидер в красотата, ние ще ускорим разработването на аромати и козметика на нашите големи модни къщи, което ще им позволи да постигнат мащаб в тази категория и да отключат огромния си дългосрочен потенциал“, казва новоназначеният главен изпълнителен директор на Kering Лука де Мео.
„Заедно ще се впуснем в нови хоризонти на уелнес, комбинирайки несравнимия опит на L'Oreal с нашия уникален луксозен обхват“, добави Мео.
Лука де Мео. Снимка: Getty Images
Лука поема поста на изпълнителен директор в ключов момент, опитвайки да се запази водещата позиция на Kering в индустрията. Под шапката на конгломерата влизат още марки като Yves Saint Laurent и Alexander McQueen.
Според очакванията, новата сделка ще помогне за намаляване на нетния дълг на Kering, който в края на юни тази година възлизаше на 9,5 милиарда евро, в допълнение към 6 милиарда евро дългосрочни лизингови задължения.
Огромната сделка е първият голям ход на Мео, който пое поста в края на лятото, наследявайки Франсоа-Анри Пино, чието семейство основава Kering през 60-те години на миналия век.
Франсоа-Анри Пино и Салма Хайек. Снимка: Getty Images
През 2023 година Пино, съпруг на Салма Хайек, организира придобиването на британската марка Creed за „скромните“ 3,5 милиарда евро с идеята да се потуши зависимостта от Gucci, чиито приходи представляват над 40% от всички за групата. Така се стартира и участието на Kering в света на красотата. Но луксозната група не успя много да разшири бизнеса си, като отчете оперативна загуба от 60 милиона евро за първата половина от годината.
Kering се бори и с намаляващия растеж на най-голямата си марка, Gucci, тъй като търсенето от ключовия китайски пазар спадна рязко през последните години. Приходите на бранда са спаднали с 25% през последното тримесечие.
Що се отнася до L'Oréal, споразумението ще затвърди лидерството им в света на козметиката.
Никола Йеронимо и Кейт Бланшет. Снимка: Getty Images
По думите на главния изпълнителен директор на бранда, Никола Йеронимо, Creed ще разшири представителството на нишовите парфюми, докато Gucci, Bottega Veneta и Balenciaga ще отворят нови възможности за растеж в луксозния сегмент.
„Радвам се да изградя този дългосрочен съюз с една от най-престижните, креативни и визионерски групи в света. Това партньорство ще затвърди допълнително позицията ни като компания номер 1 за луксозна козметика в света и ще ни позволи да изследваме нови пътища в уелнес индустрията“, допълва той.
L'Oreal и Kering сключиха подобна сделка и през 2008 година, но с много по-малък мащаб. Тогава козметичният гигант придобива лиценз за парфюмите и козметиката на Yves Saint Laurent.
Новата мегасделка трябва да влезе в сила през 2028 година, когато изтича сегашният договор на Kering с американската компания Coty за придобиване на Gucci.