С настъпването на лятото започваме да си мислим за море, планина, слънце и почивки. Но покрай приятните емоции можем да забравим да се погрижим за здравето си. А най-голямата опасност през лятото са слънчевите лъчи, които ни носят толкова радост.
За съжаление с промяната на климата и изтъняването на озоновия слой влиянието на ултравиолетовите лъчи на слънцето става все по-силно и вредно. Вече не можем да се отървем само с изгаряне, а последствията могат да са много по-сериозни, особено за най-малките, които изпитват най-голяма радост от времето, изкарано на плажа или край басейна.
Затова е важно да знаем повече за слънцезащитата и в никакъв случай да не я пренебрегваме. Именно за инициатива, свързана с предпазването на кожата от слънцето разговаряме с Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България.
Откога провеждате кампанията „Слънчеви деца“?
Кампанията се провежда за пета поредна година. За нас това е дългосрочен ангажимент и искаме да покажем на родителите колко е важна правилната слънцезащита и така да осигурят на децата едно прекрасно лято.
Какво ви вдъхнови за нея?
Вдъхновението за „Слънчеви деца“ дойде от желанието ни да помагаме и да сме полезни. Ние искаме да сме приятел и дори съветник на хората, а не само търговец, който им предлага огромен избор от дрогерийни стоки. Да, това е основната ни дейност, но философията на dm е да поставя човека в центъра на вниманието си и затова през лятото се фокусираме върху грижата за себе си, за близките си и за най-ценните си същества – децата.
Както си личи и от името на кампанията, в нейния фокус е именно предпазването на чувствителната детска кожа. Ние вече дарихме 25 шатри в детски градини в градовете, в които имаме магазини. Освен това наши представители ще обикалят паркове в големите градове и ще раздават продукти за слънцезащита и образователни брошури на хората.
Основна част от кампанията е дарителската акция за специализираната детска болница „Проф. д-р Иван Митев“. До края на месец август ние ще отделяме по 10 стотинки за всеки закупен продукт за слънцезащита от собствения ни бранд Sundance. Накрая събраната сума ще бъде дарена за закупуване на модерни специализирани аспиратори, от каквито болницата има голяма нужда.
Имат ли българите култура за предпазване от слънцето?
Фактът, че 6 от десетте най-купувани продукта са в нашата класация „Летен топ 10“ показва, че хората полагат грижа за кожата си през лятото. Според нас занапред това ще бъде все по-важно, тъй като знаем, че влиянието на слънчевите лъчи става все по-силно. Явно хората осъзнават този факт и затова най-търсените средства за слънцезащита са с фактори 20 и 30. А допреди десетина години се купуваха масла с фактор 10-15. В последните години се наложи и трайна тенденция слънцезащитните продукти за деца да са с фактор 50 и 50+, което показва, че родителите са все по-отговорни по този въпрос.
Мъжете или жените са по-отговорни?
Според мен не може да се прави подобно разделение. Наистина, при клиентите ни дамите имат лек превес, но все повече господа пазаруват в нашите магазини и купуват не само „мъжки“ продукти като битова химия и самобръсначки, но и все по-често поглеждат към регалите с козметика, включително и детска.
Какви са другите продукти, които се купуват най-често през лятото?
Останалите продукти в лятната ни класация са от дамските категории. Това е напълно нормално, защото всяка жена иска да изглежда перфектно по време на почивката си. От тези категории най-търсени са спиралите за очи и дамските системи за бръснене. Така през лятото дамите ще са с гладка кожа на плажа, а на партитата ще са с неустоимо магнетичен поглед. Най-търсените спирали са за обемни мигли.
Какви други CSR инициативи провеждате?
Както казах за нас подкрепата за социално значими проекти е изключително важна. Освен „Слънчевите деца“, всяка година ние провеждаме и кампанията „Веселите зъбки“. Нейната цел е да образова родители, педагози и деца за ползата от правилна устна хигиена още от най-ранна възраст, с появата на първото млечно зъбче. При последното ѝ издание, в което наш партньор беше Сдружението на българските зъболекари, над 55 000 деца получиха талони за безплатен стоматологичен преглед. Компанията ни подкрепя и локални инициативи в градовете, в които работим. Ние стимулираме колегите ни да участват в реализацията на проектите и така даваме своя принос да направим местата, където живеем и работим по-красиви.