Не само кожата се нуждае от допълнителна грижа при смяната на сезоните. През зимата косата е станала по-суха, загубила е блясък и мекота. Ето защо се нуждае от подстригване и подхранване на старта на пролетта.

При някои хора новият сезон започва с косопад. Той може да се усили поради редица причини. Освен закупуването на подходяща козметика, ето няколко прости промени, които да направите, за да насърчите растежа на косата си:

1. Здравословно и балансирано хранене

Много хора тръгват да спазват определени диети, за да свалят натрупаните килограми от зимата. Но правят грешката да се прехласнат по режими, които не са за тях или за които не са прочели достатъчно информация. Така в желанието си за перфектната фигура не се хранят балансирано и се лишават от важни за тялото микроелементи. Сега е времето, в което тепърва ще излизат на пазара зеленолистни храни. Възползвайте се от витамините и минералите, съдържащи се в спанака, копривата, лапада, зеления фасул. Освен тях яжте риба, телешко, пилешко и ядки. Те съдържат протеини, а голяма част от структурата на косата се основава на тях.

2. Масаж на скалпа

Много малко хора се сещат да масажират някои точки на главата непосредствено преди къпане или по време на него. Една супена лъжица кокосово масло може да ви помогне за целта. Биопродуктът подхранва корените в дълбочина и се използва като естествен балсам. Премахва мръсотията по скалпа и насърчава растежа на косъма, стимулирайки кръвообращението в кожата.

3. Редовно подстригване

Както стана ясно, с идването на пролетта е добре да посетите фризьора си, за да отстрани сухата и нацъфтяла през зимата коса. Това е първата стъпка към засилване на растежа ѝ.
За да не се стресирате от сантиметрите, които ще бъдат отрязани с ножицата, ходете на подстригване поне през месец. След като освежите косата си ще усетите лекота и ще можете да си направите маска или да употребите новите продукти за подхранване и растеж, които сте си купили.

Как да се грижите за косата си след тренировка

4. По-малко стрес

С възраждането на природата за нов живот идва и пролетната умора. Когато сте стресирани и напрегнати, косата може да капе още повече. Оксидативният стрес нарушава здравината на кожата и косата. Косъмът намалява своята плътност, а при някои хора скалпът става по-чувствителен на допир.

Избягването на стрес или така нареченото „отработване на стреса“, натрупан през деня, е предпоставка за подобряване растежа на косата.

5. Повече сън, по-чисти калъфки

Пълноценният сън е един от начините да елиминирате стреса. За целта си купете подходяща възглавница или просто сменете старата, като си лягате по-рано. Ако в продължение на няколко дни спите по 7-8 часа, ще усетите промяна не само в настроението сутрин и вида на кожата ви, но и при дължината на косата. В тази връзка е добре да ползвате памучни калъфки, които не изпотяват главата и да ги сменяте с чисти поне през 2-3 дни със затопляне на времето.