Нина Гиргинова е управител на любимия магазин на Мадона, Хелън Мирън, Софи Марсо, Моника Белучи и кой ли още не.
Нина управлява магазин за диаманти на Chopard. Той е 102-ят в света, а Ева Херцигова дойде за откриването му преди няколко седмици.
Изчакахме да мине празничната еуфория по отварянето и си уговорихме среща с Нина.
Нямаше как да изпуснем възможността да си поговорим с успяла, добре изглеждаща и влюбена в музиката и диамантите жена.
Кога беше първата ви среща с диамантите?
Първата ми среща с диамантите беше преди петнадесетина години. Тогава за първи път имах обици с диаманти и усетих истинската сила на диамантите и самочувствието, което дава на жената.
В никакъв случай обаче не смятам, че щастието се определя от това дали носиш диаманти или не.
Как се запознахте с Шопар?
В света на Шопар ме въведе Ерик Тепеликян, официалният представител на марката, с когото се познаваме от много години.
Предложението да работя дойде от него. Той влага цялото си сърце в бижутерията. Той ми придаде усещането за диамантите, за бизнеса с луксозни стоки.
Завършила съм политически науки и масови комуникации и преди да дойде това предложение, познанията ми бяха много любителски.
Какво се случи между първоначалната идея и гостуването на Ева Херцигова?
Идеята за магазина е изцяло на господин Тепеликян. Да получиш доверието на толкова голяма компания е много трудно. Изисква доверие от собствениците към теб, изисква сериозни гаранции за хората, които ще се занимават с това.
Не само банкови гаранции, но и за репутацията им, за бизнеса им.
Тя лесно ли се съгласи да дойде тук?
Предложението Ева да дойде за откриването на нашия магазин дойде от арт-директорката на Шопард Каролине Гросе-Шойфеле.
Тя сметна, че бутикът е ново начало за фирмата, защото е първият магазин в Югоизточна Европа.
Ева Херцигова е рекламно лице на компанията и за това дойде при нас веднага след откриването на голям магазин в Ню Йорк.
Диамантите само блестяща страна ли имат?
Диамантите са много приятен аспект от луксозния бизнес. Но диамантите не са само блясък.
Те са и упорит труд, много широкоспектърни познания в областта на бижутата. Хората, които правят бижута и диаманти, трябва да познават в детайли целия процес на добиване на скъпоценните камъни.
На пръстите на едната ръка се броят хората, които могат да преценят какво ще излезе от току що открит голям камък.
Както знаете, при самата обработка се губи много голяма част от масата на камъка и може да остане едно малко диамантче. То обаче може да е толкова чисто, че да е значително по-скъпо от някой по-голям на размер камък.
Работата, която се изисква, за да се получат бижутата, които се виждат в магазина, е наистина огромна.
Компанията е приятел на холивудските звезди. Ще станат ли приятели и на нашите или е малко рано за това?
Връзките на фирмата са не само с холивудските звезди. Компанията спонсорира ежегодно редица културни събития като кинофестивала в Кан и наградите Бамби, участват и в благотворителните организации на Хосе Карерас и Елтън Джон.
Какво пожертвахте в името на диамантите?
Не можем да говори за жертви, защото много си обичам работата. Но определено синът ми най-много губи от моята работа.
Той е на 14 години и в момента е много важно да сме повече време заедно. Опитвам се да балансирам между работа и семейство и смея да кажа, че се получава.
Щастлива съм, че срещам подкрепа в семейството си. Една жена, за да се чувства добре, трябва да се реализирана. Когато си доволен от изминалия ден, и отношенията вкъщи са много по-добри.
А за какво бихте пожертвали диамантите?
Ще ти отговоря както всяка майка – за сина си. Няма нищо по-важно от семейството.
Повече мъже или повече жени са клиенти на магазина?
Всъщност, повече двойки. Много е хубаво да виждаш хора, които са решили да се зарадват един друг.
Имали сме и случаи, в които мъж избира годежен пръстен. Тогава е още по-вълнуващо. Съобразяваме се с възможностите на съответния клиенти и винаги успяваме да намерим най-доброто за него.
И когато знаеш, че това бижу ще се превърне в най-специалния пръстен в живота на една жена, усещането е прекрасно.
Името ви се свързва с това на Джей Ло. Какво се случи тогава?
Преди бях част от екипа на Пик енд Мор – клон на продуцентската компания Рок енд Мор.
Джей Ло беше голямо разочарование не само за София, но и за още осем града. И до ден днешен не знаем защо тя отказа да пее при нас, но решението беше лично нейно.
Видяхме Риана, но не видяхме Джъстин Тимбърлейк. Защо?
Планирането на концертите у нас е изключително сложен процес. Ние сме малък пазар и трябва да се вземе под внимание това.
Колкото и да се стараем да поддържаме ниска цена на билетите, те все пак представляват сума, която оказва влияние на всеки месечен бюджет. Като прибавим към това и пътните разходи, става ясно, че не можем да поканим всички известни изпълнители накуп, защото просто няма да има публика.
Конкретно с Джъстин, имаше идея да дойде, но преценихме, че летния график с концертите така или иначе е много натоварен и няма да успеем да осигурим толкова публика, колкото заслужава той.
Но това не означава, че няма да го видим на живо в следващите години.
Как протича денят ви?
При нас в магазина работата протича по-спокойно, по-бавно. Отношенията с клиентите ни се развиват постепенно, защото избирането на бижута не предполага бързане.
Отваряме магазина към десет, при специални мерки за сигурност, пием заедно кафе, обсъждаме задачите за деня и започваме да работим.
Вечер, заради работата си, посещавам често светски събития и се срещам със страшно много хора.
А как разпускате?
Обичам да си стоя вкъщи и да прекарвам повече време със сина ми. Знам, че ми остава малко време още преди той да се превърне в абсолютно самостоятелен човек и искам да му помогна възможно най-много.
Кои са любимите ви антистрес местенца?
Старите европейски градове ме зареждат изключително много. Харесвам традициите там, атмосферата. Много обичам да пътувам и бих искала да покажа Стара Европа и на сина ми така, както я виждам аз.