Думата "реклама" произлиза от латинското "reclamo", или "извиквам", "възклицавам".
Тя съществува от древни времена, когато египтяните използвали папирус, за да разгласяват различна информация, свързана с купуването и продаването на стоки.
Такива папируси са открити и в руините на Древна Гърция и Древен Рим.
През Средновековието голям процент от населението било неграмотно и точно това е моментът, в който в рекламния "бизнес" навлизат изображенията.
Именно тогава рекламата придобила и глас - продавачите на плодове и зеленчуци по градските площади често използвали глашатаи, примамващи и привличащи клиенти.
1863 е годината, през която се публикува първата платена реклама върху страниците на френски вестник. В редакциите все по-често започнала да се чува думата "печалба".
Първата модерна рекламна агенция се основава 4 години по-късно, през 1840, но не в Европа, а във Филаделфия, САЩ.
Днес могат да се открият много видове реклама, а работата по изпълнението й предполага, по-скоро налага, все повече уникалност, оригиналност, привлекателност, примамливост, интерактивност и най-вече - качество.
Най-добре се получава, когато качествена рекламна агенция е наета от качествена компания, предлагаща качествен продукт.
Lowe Brindfors, част от Lowe and Partners Worldwide, е шведска рекламна агенция с офис в Стокхолм, основана през 1978 г. Наскоро тя бе наета от една от най-известните марки сладоледи в света, за да създаде не просто реклама, а цяло преживяване.
Пространството, в което тя се разпространява, е виртуалното, в което и за което невъзможни неща няма. Къде на друго "място", освен в интернет, потребителят може да посети 15 различни места в рамките на 4-5 минути?
Всъщност "реклама" в случая не е точната дума, защото става въпрос за истинска игра.
Озаглавена е с хитрото "Pleasure Hunt" ("На лов за удоволствие"). Всеки, дръзнал да опита от нея (а повярвайте, трудно се казва "не" на креативност от такава величина), ще се потопи в една необикновена и много динамична история, в чиято главна роля е една симпатична брюнетка.
Контролирана само с няколко бутона на клавиатурата, тя подскача, тича, гмурка се, лети, флиртува, пазарарува... За да достигне до своята финална дестинация, носеща й най-огромното удоволствие на света. Нещо като цигара след секс.
Lowe Brindfors просто доказаха, че във flash анимацията все още има хляб. И живот.
Последвайте линка. Ако не го направите, рискувате да пропуснете най-оригиналния рекламен формат, появявал се на хоризонта през последните няколко години.