IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Социална мрежа, която променя мозъка

19 октомври 2011 10 59

Учените са открили пряка връзка между броя на приятелите в социалната мрежа и количеството сиво вещество в четирите изследвани зони

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Учени са открили пряка връзка между броя на приятелите във Фейсбук и размера на четири зони в мозъка, предаде Ройтерс. 

Изследването на специалистите от Университетския колеж в  Лондон навежда на мисълта, че социалните мрежи могат да променят човешкия мозък. 

Четирите изследвани мозъчни зони играят роля в  запаметяването, емоционалните реакции и социалните  взаимодействия, обясняват авторите на проучването. 

На този етап учените не могат да кажат дали повечето  контакти във Фейсбук правят отделни части от мозъка по-големи,  или просто някои хора са по-предразположени да имат повече приятели

"Вълнуващият въпрос е дали тези структури се променят с  течение на времето. Той ще ни помогне да отговорим на друг  въпрос - дали интернет предизвиква промени в човешкия мозък", казва Риота Канаи от изследователския екип. 

Специалистите са използвали ядрено-магнитен резонанс, за да  изследват мозъчните структури на 125 студенти, всички от които  активни потребители на Фейсбук.

Учените са открили пряка връзка между броя на приятелите в социалната мрежа и количеството сиво вещество в четирите изследвани зони. Сивото вещество е слоят  мозъчна тъкан, в който протичат мисловните процеси. 


С над 800 милиона активни потребители по света, Фейсбук се  превърна в основен компонент на социалното взаимодействие,  особено сред младите.

"Социалните мрежи в интернет оказват огромно влияние върху  хората, но въпреки това все още знаем малко за ефекта им върху  човешкия мозък.

Това води до неподкрепени спекулации, че интернет по определен начин е "лош" за човека", казва Герайнт  Рийс от изследователския екип.

БТА

Автор на статията:
Милена Димитрова

КоментариКоментари