IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

7 начина да победим предизпитната треска

17 юни 2005 14 28

7 начина да победим предизпитната треска

Ръцете ви се потят, коленете ви са омекнали, а устата ви е пресъхнала- предстои ви явяване на важен изпит, интервю за работа или сценична изява, а вие сте парализирани.

Няма страшно, спасение има, само трябва да следвате тези седем прости правила, защото най-важното при преодоляването на „сценичната треска“ е да не й се поддавате, а да се научите да я контролирате.

Мислете позитивно

Не съставяйте в главата си катастрофални сценарии, в които всички ви се присмиват или не знаете въпроса, който сте изтеглили. Напротив, мислете позитивно- всичко ще мине добре, ако сте убедени в собствените си сили.

Подгответе се много добре

Страхът и притеснението могат да са причина да забравите нещата, които не знаете перфектно. Ако ще говорите на семинар, подгответе малки листчета с ключови думи, на които да се опирате по време на изказването си. Ако ще се явявате на изпит, не оставяйте нито един въпрос от конспекта ненаучен.

Репетирайте

Помолете ваш приятел да влезе в ролята на работодател или изпитващ и разиграйте с него няколко пъти проблемната ситуация. Така вие ще получите рутината и увереността, които са ви нужни и когато дойде моментът, няма да сте така притеснени от неизвестността.

Направете си талисман

Повечето известни хора са суеверни и за да се преборят със сценичната треска, преди всяко излизане правят едно и също- докосват любимата си вещ или си обличат една и съща дреха. Измислете си нещо подобно, на което ще можете да се опрете в трудния момент.

Останете спокойни

Непосредствено преди началото на въпросното събитие, се опитайте да останете спокойни и да съберете мислите си. Не препрочитайте „за последно“ записките си, така само ще се изнервите. Прехвърлете наученото на ум и се разходете наоколо, а ако имате възможност- послушайте любимата си музика.

Контролирайте дишането

Това е основното. Затворете очи, сложете едната ръка на гърдите, другата на диафрагмата и вдишайте бавно през носа. След това издишайте без да бързате, като контролирате струята въздух. Повтаряйте многократно това дихателно упражнение преди да настъпи „сюблимният“ момент.

Смело напред!

Опитайте се да бъдете един от първите, които се явяват на изпита или говорят пред публика. Колкото повече отлагате, толкова повече страхът ви се засилва и положението излиза извън контрол. Практически сценичната треска трае само няколко секунди, в началото на изпитанието. Започнете ли да говорите, притеснението се изпарява. За това си помислете дали има смисъл да се притеснявате толкова много, като след тези няколко секунди всичко ще е минало.

КоментариКоментари