IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Как магазините лъжат сетивата ви, за да купувате повече

26 април 2013 10 00

Не пипайте стоките, ако нямате намерение да харчите пари

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

В днешно време много жени се усещат как стоят в магазина, надвесени над коша с намалени пуловери, ровейки дълбоко в него, сякаш ще открият диамант. Когато дрехите са толкова достъпни, потенциалните купувачи са изкушени да ги пипат, да усетят материята им, да ги разгледат по-отблизо и т.н.

Оказва се, че това е трик на достъпност, който магазините използват, за да накарат хората да пазаруват повече от стоките им. Когато един потребител може да докосне даден продукт, той е по-податлив да го купи, твърдят изследователите.

Пазаруването на всичко се свежда до достъпност. Например, всеки човек е с 35% по-склонен да купи нещо, което е на нивото на очите му и не трябва да кляка, за да го изрови от най-долния рафт или пък да се катери на стълба, за да го измъкне от най-горния.

В изучаването на пристрастяването към пазаруването, изследователите са открили, че шопинг маниаците имат чувство за собственост към вещи, които все още не са закупили. Проучване от 2008 година на Университета в щата Охайо твърди, че това чувство започва доста бързо – около 30 секунди след първото докосване на обекта.

Направена е анкета с 84 участници. На тях са били раздадени чисто нови керамични чаши. Всеки участник е бил накаран да задържи чашата си между 10 и 30 секунди. След това чашите са били отнети на хората и са били включени в търг. Всеки човек е можел да наддава за своята чаша като цената на дребно в началото е била 3,95 долара, а се е качила средно на 4,95 по време на аукциона.

Като цяло, колкото по-дълго хората са държали в ръцете си „тяхната" чаша, толкова по-готови са били да платят за нея по-висока цена от реалната. Дори е имало чаши, които са продадени за 10 долара.

"Хората се привързват почти веднага дори към незначителните вещи, каквато е една чаша", казва водещият автор на изследването Джеймс Уолф. "След като те задържат известно време даден предмет, те започват да чувстват, че той е техен и им принадлежи и са готови да положат усилия, за да го запазят."

През последните няколко десетилетия търговците на дребно са все по-отворени към тактиката "вземи, опитай и след това купи". Точно това представляват „безплатните" мостри в магазините, както и тест-драйвът на новите автомобили. Идеята е вие да вземете предмета, да го изпробвате, да се привържете към него и да направите всичко възможно да го имате.

Затова, ако нямате намерение да харчите пари – изобщо не докосвайте дрехите и вещите в магазините. Много по-вероятно е този физически контакт с обекта да изпразни съдържанието на портмонето ви.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Никодим ( преди 12 години )
Странно защо този трик не повишава броя на браковете а тъкмо обратното.Вземаш за домашен тест миловидно създание а то ти отрови живота и се чудиш как да се отървеш от него.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар