IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Богаташите не умеят да чакат на опашки

10 октомври 2013 05 30

Склонни са да го правят, ако ги чака нещо прясно и вкусно

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Повечето хора се изнервят, когато им се налага да повисят на опашка. И въпреки че чакането е досадно, те го правят. Освен ако не са т. нар. „богаташи“. Ново изследване показва, че търпимостта в чакането при покупката на дадена стока е свързано с чувствителността на клиента към цената на продукта. Учените от университета „Колумбия“ също така са установили, че по-бедните хора са склонни да чакат по-дълго и да се редят на големи опашки, в сравнение с по-заможните, които не биха си губили от времето.

Изследването, публикувано в Social Science Research Network, има за цел да проучи как висенето по опашки се отразява върху поведението на купувачите.

Купувачите с по-ниска чувствителност към цената (т. е. тя не ги вълнува особено, защото имат по-големи финансови възможности) не биха се редили на всяка цена на опашка, Те обаче биха повисели повечко в редицата, ако чакат за пресни продукти.

Учените смятат, че тяхното проучване може да помогне на отделните заведения за хранене и магазини да увеличат продажбите си. Например, ако някой магазин или малко ресторантче предлага деликатес/специалитет, може да увеличи цената му в обедната почивка. Тогава средностатистическият служител ще избягва тези часове и ще иска да си го вземе на по-ниската цена преди или след посочения период. От друга страна по-заможната клиентела също ще бъде готова да се реди на опашка, тъй като за нещо прясно и вкусно би го направила.

Проучването показва, че клиентите отделят по-голямо внимание на дължината на опашката, а не на това колко бързо се движи тя. В действителност изследователите са открили, че умереното увеличаване на опашката може да понижи продажбите толкова, колкото 5 % увеличение на цената на предлагания деликатес. Това от своя страна означава, че понякога трябва да се инвестира в повече от една каси в магазина или ресторанта.

Автор - снимка
Автор на статията:
Мария Господинова

КоментариКоментари