Ако така наречените селфита вече са ви омръзнали до болка, може да поемете дълбоко дъх и да се успокоите. Задава се нова тенденция, която спокойно може да конкурира дори бебешките снимки в социалните мрежи. Според ново изследване две трети от британците са по-склонни да публикуват снимки на домашните си любимци, отколкото на семейството си.
Кучета, котки и дори морски свинчета са истински хит в социални медии като Facebook, Twitter и Instagram. Те могат да бъдат видени по-често, отколкото семейни портрети и снимки от събития като сватби и рождени дни, твърди проучване на Samsung Digital Imaging. По тази причина новата мода вече има и своето име „Petsies“ – животинската версия на selfies (селфитата).
Резултатите от изследване, в което участвали 2000 собственици на домашни любимци, показват, че 62 на сто от анкетираните редовно добавят в своите профили снимки на четириногите си приятели. 16% от хората пък признават, че половината от техните споделени снимки са на домашните им любимци.
Логично, кучетата и котките са най-разпространените „физиономии“ в социалните мрежи, макар че се срещат още зайци и морски свинчета. Собствениците качват средно по около шест снимки на седмица на своите животни, докато кадрите с приятели или членове на семейството са с една по-малко.
25% от хората качват снимка от рождения ден на своето куче или котка, а 23% смятат, че трябва да покажат моменти от последната почивка на своя любимец. Този вид снимки са допълнение към все по-големия брой видеоклипове и други картинки на животни, циркулиращи из социалните мрежи, пише вестник Daily Mail.