Всички хора, дори и най-големите циници, мечтаят за любов и човек, с когото да споделят живота си. Темата за любовта е една от най-важните за всяка жена и всеки мъж, ето защо тя бива експлоатирана от рекламната индустрия.
Изглежда обаче щастливите двойки в рекламите имат отрицателни последици за необвързаните хора. Захаросаните видеоклипове понижават тяхното самочувствие до такава степен, че те започват да вярват, че не заслужават да им се случват хубави неща.
Според ново проучване щастливите любовни двойки карат самотните потребители да се чувстват зле, което пък се отразява лошо и на тяхното потребление. Психологът Лиса Кавано смята, че чрез напомнянето на хората какво не са, търговците ги карат да се чувстват по-малко достойни и значими.
Противно на общоприетото схващане за „шопинг терапия“ изглежда, че хората, които се чувстват не толкова значими, харчат по-малко пари, спирайки се на по-нисък клас марки, пише вестник Daily Mail.
Не е изненадващо, че самотните хора се чувстват най-зле по време на празници или по време на „сватбения сезон“, когато изобразяването на щастливи любовни взаимоотношения е особено видимо в рекламите.
Според доктор Кавано резултатите показват, че рекламната индустрия трябва да преосмисли преобладаващата практика за използване на идеализирани двойки, по простата причина, че много хора нямат такъв вид отношения.