IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да приемате конструктивна критика?

8 февруари 2019 12 50

Овладейте реакциите си и действайте рационално

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Никой не обича да бъде критикуван. Често не реагираме никак добре на съвети и обратна връзка от другата страна, особено ако е в разрез с нашето разбиране и виждане към момента. Но не забравяйте, че критиката може да бъде градивна, да ви помогне да подобрите уменията и работата си, затова не трябва да реагирате негативно на нея. Как да го постигнете:

1. Спрете първичната си реакция

Ако сте по-емоционална личност, едва ли ще реагирате позитивно на факта, че някой ви дава акъл. Но пък си струва да се въздържите, за да можете поне да чуете какво ви казва. Дайте време на мозъка да приеме ситуацията и оставете изблиците на заден план.

2. Припомнете си ползите от обратната връзка

Имате няколко секунди да преговорите защо е важно да получите обратна връзка – тя ще подобри продукта, работата, вас самите. Няма как да се развиете и да прогресирате, ако не получавате конструктивна обратна връзка. И тъй като няма как да знаете откъде ще дойде тя, е хубаво да изслушате всеки, който има какво да каже по темата.

3. Слушайте внимателно

Дори да не сте съгласни с това, което ви се казва, по-добре си замълчете, осмислете и не реагирайте негативно.

4. Благодарете

Добро възпитание, куртоазия или искрена благодарност – няма значение каква е причината, важното е да благодарите за обратната връзка, което ще стимулира човека отсреща да опита да ви бъде полезен и в други ситуации. Не е нужно да се съгласявате с това, което казва, благодарността показва, че вие сте оценили отделеното време и енергия на въпросния човек.

5. Задавайте въпроси

По всяка вероятност в обратната връзка ще има неща, които не разбирате и е хубаво да задавате въпроси, за да уточните какво точно иска да каже другият човек и как то може да ви бъде от полза. Ако трябва помолете за примери и допълнителни напътствия.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари