Руснаците имат око за интериора, а що се касае до дизайнерите им – определено има какво да научим от тях.
„Студио за интериорен дизайн а3“ започва дейността си през 2006 г., като тричленният му екип е съставен от инженер, дизайнер и архитект.
Главни направления за тях са винтиджа и аристократизма, но произведенията им се открояват с характерна за съвремието ни еклектика. В почерка им се забелязва и един задължителен елемент – модерност. Обикновено се изразява в щрих или предмет, който изпъква на фона на съживените от тях вехтории.
В края на миналата година студиото завърши един много любопитен проект, озаглавен „Кухнята в дома на Сталин“. Диктаторът би се радвал повече на мрамор, отколкото на керамични плочки, но все пак това е маркетингов трик.
Тази кухня определено е необикновена – уникален плод на творческата мисъл в съчетаването на вече неизползваеми вещи в интериора. Първият елемент на винтидж, който можем да откроим, това е един стар черно-бял телевизор. Ако се вгледаме в сивия му кинескоп, за миг бихме се върнали във далечните времена на труд и дружба. Изобретателността на екипа можем да видим и в стария соц хладилник, който е ремонтиран и небрежно боядисан с матова черна боя, като следите от четката загатват за възрастта на електрическия уред. Кулминацията в кухненското оборудване е старата газова печка на баба, чиито четири котлона са автентично почернели от готвене.
Безспорният аристократичен елемент, въпреки самотата си в интериора, е масивната маса от орех, която стабилно стои в центъра на помещението. Стругованите и резбовани крака на тази мебел разгръщат помещението и разчупват грубата визия на останалите възкресени социалистически мебели. Позовавайки се на неписаният закон за съответствието на цветовете, инженерите са добавили един реновиран, видимо почти съсипан, кожен диван. Преходът от масата към дивана е плавен и последователен. Именно на него се дължи половината от уюта в кухнята. Останалият е факт поради отличното съчетание между цветовете на мазилката, плочките и инвентара.
Нека погледнем къде дизайнерите от „Студио а3“ са оставили модернистичния си подпис. Такива щрихи лесно можем да откроим в осветителните тела и кафе машината, които са деликатно преплетени с един от водещите за края на 2015 г. стил – индустриалният. Симетричен по характер е и ъгълът отдясно на хладилника, където се наблюдава комбинация от винтидж и индустриален стил – една преминаваща тръба за парно, боядисана в сиво капучино, и гипсов бюст, вероятно на гръцка богиня. А еклектиката с табелата, копие на автентичен горски знак „Паленето на огън е забранено“, прави препратката към социалистическото време успешна.
Инвентарът може би е изнамерен от антикварен магазин, защото идеално се вписва. Емблематичните кристални чаши, поставени в сребърен поднос, чакат някой да налее в тях трудно откриваемото на пазара питие – колата. Нека не пропускаме и бутилката за газирана вода, която е съхранила дори мрежичката си, която предотвратява изпускане, провокирано от конденз по повърхността ѝ.
Автор: Аксени Гео