Позната картинка – отивате в киното 5 минути преди началния час на филма, сядате си на мястото и се подготвяте за гледане. За ваша изненада обаче екранът светва и там започват да се сменят различни реклами и трейлъри, които траят не първоначално обявените 5 минути, а много повече.
Причината е повече от ясна – колкото повече реклами, толкова повече приходи за киносалоните. Зрителите обаче все по-често вече се появяват късно за прожекцията, тъй като знаят, че филмът им ще започне не в обявения час.
Затова Hollywood Reporter прави проучване, в което се пита какво е идеалното число на рекламите в киното. Резултатите показват, че 59% от американците искат да гледат не повече от 3 трейлъра на предстоящи филми.
Това обаче въобще не се доближава до реалната картинка. Все още повечето от големите киносалони излъчват между 5 и 8 трейлъра на прожекция, дори това да означава, че началото на филма ще закъснее.
Най-голямата верига киносалони в Америка има 20-минутно време за реклами преди всеки филм. Това включва трейлъри, реклами, инструкции за безопасност и помощ при бедствия. От компанията заявяват, че трейлърите са най-важната част от рекламите и те трудно биха могли да се премахнат.
Все пак има и светлина в тунела за филмовите компании. Зрителите между 20 и 40 години, които съставляват най-големия процент от публиката, са склонни да гледат дори и шест трейлъра преди началото на филма.
Това не е първата атака срещу трейлърите. През 2014 година от Националната асоциация на собствениците на киносалони изразиха желание трейлърите да бъдат лимитирани до 2 минути. Всяко студио получи правото на две изключения от това време.
Другото правило беше да се промотират филми не по-рано от пет месеца преди излизането им на екран.
Снимки: iStock