IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво никога да не казвате на шефа си

31 март 2012 08 40

...за да не съжалявате след това

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Във вашата кариера несъмнено ще ви се случи да кажете някоя глупава реплика на колега или шеф, за която да съжалявате след това. Няма идеално хора и не винаги сме концентрирани на 100% върху думите си. Не сме роботи, а хора и понякога казваме неща под действието на емоциите, които не сме премислили добре. Но кои са нещата, които ако произнесем пред шефа си, може да имат неблагоприятни последствия? Вижте списък с тях:

Невъзможно. Това не може да бъде направено." Дори задачата, която ви е възложена да ви изглежда невъзможна за изпълнение, не изказвайте толкова категорично мнение, защото е признак на безразличие и липса на каквото и да е усилие за постигане на целта. Най-добре помислете как да убедите с логични аргументи шефа си кое трябва да бъде променено в проекта.

„Това ли е най-доброто, което можаха да измислят?" Тази реплика казана по отношение на подготовката за някако корпоративно събитие или парти пред колеги и евентуално стигнала до ушите на шефа ви, няма да се отрази добре на репутацията ви. Тези думи подценяват усилията, положени от някой, най-вероятно мениджъра ви, да организира някаква дейност извън офиса. Казани със саркастичен тон, те са далеч от градивната критика и много по-близо до подигравката. Така директно си пробивате път към „черния списък" на шефа ви.

„Това не е мой проблем". Тази реплика предполага,че ваш колега или шеф са изправени пред някакво затруднение и имат нужда от съдействие. Такъв директен отказ е признак за липса на екипност и социални умения у вас. Ако сте затрупани с работа и няма как да поемете още един ангажимент, кажете го по любезен начин, така че да бъдете разбрани правилно.

"Е, това е много ясно". Ако това е отговорът ви на въпрос или инструкция от страна на шефа ви по отношение на дадена задача, рискувате той да получи посланието:"Решението е очевадно. Колко глупав си, че не го виждаш от пръв поглед?" или „Как може да ме подценяваш толкова? Мога да се справя и без твоите инструкции".

"Току-що те последвах в Twitter." Ако шефът ви има желание за контакт с вас чрез някоя от социалните мрежи, нека от него да дойде инициативата за това, а не от вас.

„Снощи как се отрязах!" Това в почти 100% от случаите за вашия шеф означава „Днес няма да съм ефективен на работа, защото още се възстановявам от махмурлука."

Въздишка. Това е мълчалив, но съвсем красноречив коментар на някоя реплика, изказана от шефа ви. Пасивно-агресивното поведение е още по-дразнещо и от откритото изразяване на критика. Ако имате някакви съмнения относно въпросите, които шефът ви засяга, най-добре измислете зрял, логичен и професионален начин да ги изразите.

Автор на статията:
Мария Димитрова

КоментариКоментари

miglena ( преди 12 години )
Има мног шефове, които се правят на пичове и уж приемат всичките изречения от по-горе. Ама като станат с грешния крак и почват да се заяждат за същите тия работи. Съгласна съм с Рашид, че тука нхората не знаят да си търсят правата, а наистина ги имат.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Rashid ( преди 12 години )
U Bulgaristan shefovete se izjivuavat kato otgovornici po svyat. A povecheto sa nakadurni selyanduri. Kat te uvonnyat parvo tryabva da gi osadish sled tova da idesh pri konkurenciyata. V BG horata ne smeayt da si tarsyat pravata, a ne znayat kolko mnogo prava imat vsushtnost.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Blake ( преди 12 години )
Ако шефът ти е комплексирана мутра или ***, сигурно сте прави, ама ако е мислещ човек никога няма да ви направи нищо лошо при което и да е от горепосочените...
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
( преди 12 години )
Без Twitter съм ги казвал всичките .....няма такова нещо като "никога не казвайте" глупостите трвбва да бъдаъ критикувани и подигравани постоянно.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар