Във време на криза, маркетингър и рекламата са основните ви инструменти да привлечете повече клиенти за продуктите или услугите, които предлагате. И все пак рекламата е много скъпа, а и хората спряха да вярват сляпо на всичко, което чуят и видят.
Ако не разполгатае с милиони, които спокойно може да прахосате, трябва старателно да подходите към таргета си на пазара. Предлагаме ви 11 маркетингови идеи, които си заслужава да приложите през 2012:
1. Фокусирайте се върху две или три основни промоционални послания. Потребителите нямат времето и интереса да възприемат дълъг списък с послания, от която и да е компания. Примери за компании, които имат голям успех с прилагането на идеята „по-малко е по-добре" са Apple, Geico, Rolex и Johnnny Walker.
2. Хуморът никога не е бил толкова необходим, колкото във времена на финансова несигурност. Животът е достатъчно труден за хората и без реклами, в които ги предупреждават за евентуални проблеми в бъдещето, ако не използват дадени продукти или услуги. Компании, които рабират ценността на хумора са Capital One и VW с техните много популярни Darth Vader реклами.
3. Ангажирайте семейството. През 2012 оферти за цялото семейство ще привличат силно вниманието на обществото, което е резултат от тенденцията хората да се стремят да прекарват повече време със семейството си. Производителите на коли и фирмите в туристическия и развлекателния сектор вече са осъзнали тази тенденция и я използват успешно.
4. Използвайте аутсорсинг за вашия уеб мениджмънт. 2012 е годината, в която все повече компании ще разберат, че менажирането на уебсайта им ще е по-качествено, спестяващо време и дори по-изгодно, ако е оставено в ръцете на специализираните в това фирми.
5. Проследете сърфирането на вашите клиенти, за да научите какво харесват. Какви други сайтове посещават? Има софтуерни програми, които позволяват да разберете това.
6. Адресирано рекламиране. Това е нова маркетингова стратегия, при която телевизионни кабелни оператори ви позволяват да персонализирате рекламите за различни домакиснтва.
7. Програми за лоялност. Най-добре работещата схема е предлагането на отстъпка при покупка. Тези програми, които вече не работят са изискващите натрупване на покупки преди първата ви отстъпка да бъде възможна.
8. Едно е самотно число. Обмислете съвместни проекти на вашия бранд с други брандове, чиито продукти или услуги допълват вашите и се получава вълнуващ и много привлекателен пакет за вашите клиенти. Често срещан пример за това са ресторантите и кината в близост до тях, които могат да предложат намаление на цените на билетите при групово посещение на ресторанта за вечеря.
9. Двупосочна комуникация с клиентите. Не изпращайте имейли, които не позволяват обратна връзка от клиентите. Направете така, че да можете да получите тяхното мнение и да отговорите бързо по имейла. Бързо означава на същия ден.
10. Едно обикновено „благодаря" има голямо значение. Изпращайте периодично съобщение до най-лоялните си клиенти, в което единствената ви цел да бъде, да им благодарите за тяхната лоялност. Не предлагайте никакви продукти или промоции. Просто покажете признателност.
12. Винаги помнете трите основни принципа на успешната промоция: 1) Създавайте визуално и сензорно вълнение у клиентите си, 2) Създавайте реални новини за продукта или услугата си ( какво е ново, различно, специално), 3) Създайте силно желание и провокирайте у клиентите си действие.
Успешна и доходоносна 2012!