IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво най-често правят служителите вместо да работят

10 юли 2012 08 00

Петте най-чести занимания по време на работа

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Според скорошно проучване хората, които работят средно по 45 часа седмично, всъщност работят едва 28 часа, защото останалите 17 часа те са непродуктивни.

Ясно е, че хората не са роботи и няма как да бъдат напълно съсредоточени в работата си през цялото време, но все пак какво може да се направи, за да се ограничи отвличането на вниманието им?

Ако сте в ролята на работодателя и не искате бизнеса ви да пострада първото нещо, което трябва да направите, е да разберете с какво се занимават служителите ви най-често по време на работа. След това вече идва време, в което да помислите как да се справите с проблема.

Ето и кои са петте най-често срещани причини за отвличане на вниманието на работещите:

1. Интернет

Тук едва ли има място за съмнение, че именно интернет е първенецът. Един от най-посещаваните сайтове в интернет е Facebook. 77% от работещите, които имат профил в социалната мрежа, са влизали или влизат там по време на работа.

Служителите проверяват много често и личната си електронна поща, с което също губят ценно работно време. Следващото популярно място в интернет са форумите.

Не на последно място е и онлайн пазаруването. Служителите предпочитат да пропуснат разходката до търговския център и да спестят от извънработното си време, като пазаруват по време на работа.

Как може да се справите с проблема: Ограничете достъпа до социалните мрежи и други „изкушаващи“ сайтове. Ако обаче фирмата ви се рекламира в социалните мрежи, ще трябва да се задоволите само с ограничаване на времето, което служителите могат да прекарват в тези сайтове.

2. Порно

Да, порно! Според Nielsen Online една четвърт от служителите признават, че гледат или някога са гледали порно по време на работа. Статистиката се подкрепя и от порно индустрията, която потвърждава, че 70% от трафика ѝ е в рамките на работния ден.

Как може да се справите с проблема: Запишете изрично в договорите на служителите, че се забранява достъпа до порно сайтове. Нека те разберат, че няма такова нещо като неприкосновеност на личния живот по време на работа и че компютрите им могат да бъдат следени. И накрая може да инсталирате софтуер, който да блокира достъпа до порно сайтове от служебните компютри.

3. Спане по време на работа

Парадоксалното в случая е, че колкото повече работа изисква фирмата от служителите си, толкова повече се увеличава броят на заспиващите такива. Колкото и да са уморени служителите обаче, ленивият им вид по време на бизнес среща определено не говори добре за фирмата ви.

Как може да се справите с проблема: В САЩ вече има компании, които предоставят възможност на служителите си за дрямка по време на работа. Тяхната теория е, че отпочиналият служител е по-продуктивен. Единствената опасност тук е да не се превърне 20-минутната дрямка в двучасова. Трябва да определите граници.

4. Свалки на работното място

Колкото по-дълго време хората работят заедно, толкова по-вероятно е те да се влюбят. Според проучване на Vault.com 59% от анкетираните са се срещали с колега, а 63% от тях нямат нищо против да го направят отново.

Как може да се справите с проблема: Повечето фирми нямат конкретна политика за любовните отношения в офиса. Други обаче налагат забрана за връзки на работното място. Най-практично би било да установите някакъв ред на поведение, който да регулира връзките във фирмата ви, или поне в рамките на работния ден.

5. Спортни събития

Вълненията около големи спортни събития като Европейското например, засяга предимно мъжете. Те винаги ще намерят начин да гледат клипчета в интернет от събитието, да обсъждат мачовете с приятели или да правят залози.

Как може да се справите с проблема: Ако не можете да ги победите, присъединете се към тях. Опитайте се да погледнете на тези спортни събития като начин да се сближите и да опознаете по-добре служителите си. Дори може да сложите телевизор в стаята за почивка. Това ще изгради отборен дух сред служителите и ще помогне за една по-добра съвместна работа.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари

До 10 лв ( преди 11 години )
10лв ( преди 11 години )
Имам един приятел, той прави същото в момента т.2,т.4 и т.5 и ако не ми преведе 10 лв ще кажа и къде работи, даже и как се казва, айде обаденият
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар