IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да заздравите бизнес отношенията си

10 септември 2012 12 40

Следвайки десет прости правила

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Един от ключовите фактори за успешен бизнес е способността да се изграждат стабилни отношения с другите хора – бизнес партньори, служители, клиенти. Бизнес отношенията трябва да са базирани на взаимно уважение и сериозност. Вижте кои са десетте златни правила за добри бизнес отношения:

1. Научете колкото може повече за всеки, с когото работите и след това подхождайте към него въз основа на това. Трябва да знаете възможно най-много информация за клиентите си и бизнес партньорите, за да може в точен момент вие да им предложите най-добрата оферта. По този начин те ще останат доволни и удовлетворени от вас.

2. Отнасяйте се към вашите доставчици с уважение. Важно е да се държите добре с тях, независимо, че не са ваши подчинени. Все пак се ползвате от техните услуги често.

3. Знайте рождения ден на всички. Не става въпрос да помните всички дати, съставете си календар, специално за това. Всеки човек ще се почувства поласкан от вашето поздравление. Рожденият ден е добър повод да изпратите подарък-комплимент на някои от бизнес партньорите си или човек, с когото искате да работите. Също така подобен личен празник със сигурност ви прави по-близки с останалите хора.

4. Насърчавайте служителите си. Нека те започнат да обичат бизнеса ви и да работят за вас така, както биха работили за себе си. Оказвайте им по-голямо доверие, нека понякога те се договарят с клиенти, стимулирайте ги с похвали и материални облаги.

5. От време на време говорете с клиентите си дали са доволни от качеството на услугите, които им предлагате. Когато някой клиент не е доволен от вас, то най-лесното нещо, което ще направи, е да ви замени с някой ваш конкурент. Така че не губете връзката си с клиентите, за да не ги загубите и тях.

6. Плащайте навреме сметките си. Това се отнася особено в случай, че имате да изплащате кредит. Трябва да имате добро кредитно досие. Направете отделна сметка, в която всеки месец да заделяте минимална сума пари. В някой момент ще останете доволни, че я имате.

7. Поддържайте връзка с вашите ментори. Не забравяйте хората, които ви даваха ценни съвети, когато тепърва прохождахте в бизнеса. Които бяха ваша подкрепа. Показвайте вашата благодарност и признателност.

8. Отчитайте добре свършената работа. Служителите обичат да получават похвали и да виждат, че трудът им се оценява. Понякога доброто отношение и признанието са с еднаква важност, както заплащането. Едно изречение като: „Благодаря ви, свършихте страхотна работа“ може да мотивира много от тях.

9. Бъдете гъвкави с хората, на които разчитате. Трябва да сте достатъчно приспособими, за да може да променяте графика си според стеклите си обстоятелства. Понякога трябва да се правят компромиси. Например, доставчикът може да дойде в по-късен час от уговореното или пък служител трябва да си тръгне по-рано, заради семеен проблем.

10. Уверете се, че служителите ви имат всичко необходимо, за да си вършат работата. Нищо не разочарова повече служители от това да трябва да се „борят“, за да работят. Не си позволявайте компютър, който забива или пък повредено офис оборудване.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари