IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-честите мениджърски грешки

10 декември 2012 11 00

Може би допускате някоя от тях

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Един успешен мениджър трябва да бъде също така добър лидер. Може би си мислите, че се справяте чудесно при ръководенето на вашия малък бизнес или отдел, но истината е, че вероятно допускате някои грешки. Не се притеснявайте, много мениджъри правят едни и същи грешки. Вижте кои са те и се старайте да не ги допускате отново:

1. Поставяте политиката на фирмата пред служителите

Гъвкавостта на служителите и клиентите на фирмата е от ключово значение за нейния успех, особено за малка компания. Последователното толериране на политиките пред хората може да ви коства лоялни клиенти и добри служители.

2. Проваляте се в комуникацията

Едно от най-важните неща в общуването между хората е добрата комуникация. Не забравяйте да осведомявате служителите си за всичко, което трябва да знаят, както и да държите обратна връзка с тях. Винаги обяснявайте ясно и точно кога даден проект или задача трябва да бъдат завършени и както точно трябва да се случи това.

3. Не слушате служителите

Не бъдете лош слушател. Мениджърите трябва да могат да изслушват своите служители, за да могат да работят ефективно с тях. За да бъдете добър мениджър трябва да знаете какви са нуждите и опасенията, на хората, които работят с вас. Понякога, когато не сте сигурни какво иска да ви каже някой, помолете го да повтори отново или преформулирайте казаното от него.

4. Вярвате, че знаете всичко

Не въдете всезнайко. Добрите мениджъри не се опитват да решат всеки проблем сами, а се допитват и до други хора. Разбира се, това не значи прехвърляне на отговорност, а събиране на гледни точки. Важно е да знаете, че понякога вашият подход не е единственият, който е правилен в дадената ситуация. Затова не забравяйте в нужда да се обръщате към други хора за съвет, това е признак на сила, не на слабост. Също така по този начин ще сплотите екипа си.

5. Имате песимистично мислене

Трябва да виждате чашата наполовина пълна, а не наполовина празна. Не бъдете отрицателни. Когато се съсредоточавате единствено върху недостатъците, било то на ситуация или на служител, това може силно да демотивира екипа ви. Във всяка възможна ситуация не пропускайте да направите комплимент или да отправите похвала към някой служител.

6. Не поемате отговорност

Това е типична черта за един лош мениджър. Вместо да се опитвате да се оневинявате или по-лошо, да обвинявате някой друг за даден неуспех, признайте вината си и се постарайте да намерите по-скоро решение на проблема. Няма смисъл да хабите усилия в ненужно бягане от отговорност.

7. Показвате, че имате фаворити

Не трябва да имате любимци или поне не трябва да правите това публично достояние в офиса. Когато показно посочвате кои са вашите фаворити, автоматично губите уважението на останалата част от екипа. След като веднъж сте допуснали тази грешки, поправката ѝ е много трудна.

8. Не обяснявате нещата ясно

Не дръжте служителите си „на тъмно“. Не може да очаквате вашият екип да бъде мотивиран и да работи успешно по проект, който дори не разбира. Винаги, когато поставяте нова задача ясно обяснявайте какво се изисква от служителите и как тази задача се вписва в общите цели на екипа и компанията.

9. Съпротивлявате се на промените

Не бъдете старомодни. В бързо развиващата се бизнес среда е изключително важно да бъдете отговорни и отворени за новите неща. Вие трябва непрекъснато да учите и усвоявате нови неща, за да бъде бизнесът ви успешен. Бъдете гъвкави и опитвайте нови стратегии.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари