IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Оправданията, които е по-добре да забравите

11 януари 2013 13 00

С какво не бива да се оправдавате на работното място?

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Днешният начин на живот е забързан и натоварен. В резултат на това изглежда неизбежно човек да не допусне някоя грешка от време на време. Това може да бъдат неща като пропускане на крайния срок или пък закъсняване за работа. Не забравяйте обаче, че трябва да дадете обяснения за грешките си, но не и да се оправдавате за тях. Често оправданията са неубедителни и само могат да влошат положението ви. Ето и най-разпространени извинения, за които по-добре да забравите:

1. „Автобусът закъсня“

Разбира се, че градският транспорт понякога може да бъде неточен, било то заради засилен трафик, лоши климатични условия или поради други причини. Става въпрос обаче, че не бива да прикривате сутрешните си успивания, като прехвърляте вината върху автобуса. Все пак почти всекидневният неточен график и закъснения ще направят впечатление, нали така? По този начин не само ще изглеждате несериозни в очите на шефа си, но и ще му покажете, че сте човек, който не се свени да излъже.

Вместо това, опитайте се да бъдете честни. Звучи рисковано, особено, ако отлагате сутрешната си аларма твърде често, но все пак и вашият работодател е човек. На всеки се е случвало да закъснява понякога. Признаването на истинската причина за закъснението ви показва смелост. Разбира се, не забравяйте, че дори да сте най-искреният човек на света, ако закъснението ви се превърне в навик, вашият шеф няма да ви остави на работа само заради едната честност.

2. „Чакам Иван от счетоводството да се свърже с мен обратно“

За хората, които работят в счетоводството, в HR-отдела или отговарят за съобщенията, се носи наистина лоша слава. Странно, но винаги те са виновни, когато е пропуснат крайният срок за нещо или пък даден проект отнема повече време от предвиденото. Ако вие обичате да се оправдавате с грешките на някой друг, по-добре спрете да го правите.

Последното нещо, което шефът ви иска да чуе, когато нещо не е както трябва, е че някой друг е виновен. Ако вие отговаряте за конкретната задача, значи сте длъжни да следите как върви тя и да не допускате провал, независимо по чия вина.

Също така прехвърлянето на вината на друг ваш колега определено няма да окаже положително влияние върху социалните ви контакти във фирмата. А и рано или късно набеденият колега ще научи за обвиненията. Най-добре се уверете, че всичко върви по план и бъдете ангажирани с всеки, който има участие в задачата.

3. „Не знам как“

Това може би е прадядото на всички извинения, но е категорично забранено за използване в офиса. Времето, в което трябва да кажете, че не разбирате дадено нещо, е още когато получавате съответната задача. В този случай молите за разяснения преди още да сте се заели. Всъщност няма нищо лошо да признаете, че не знаете нещо, стига да го направите в подходящото време. Желанието ви да научавате нови неща работи са във ваш плюс.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари