Смятате ли, че работите по-дълго от нормалното? Ако отговорите положително, то не сте сами. Според едно проучване на бизнес списанието „McKinsey Quarterly", обхванало 1500 предприемачи и собственици на малък бизнес, повечето от тях пилеят времето на служителите си и то без да го осъзнават.
Има различни начини, чрез които мениджърите и шефовете злоупотребяват с времето на своите екипи, без дори да се замислят за това. Набелязали сме четирите най-популярни от тях. Ще се разпознаете ли в някой от тези модели на поведение?
1. Директорът, който винаги е онлайн
Ако сте шеф, който прекарва голямата част от времето си в офиса пред компютъра и комуникирате със служителите си основно чрез електронна поща, скайп, социални мрежи и т.н., то вие със сигурност им губите времето. Може би си мислите, че новите технологии ви помагат в бизнеса и правят общуването с екипа ви по-бързо и лесно, но без да осъзнавате сте се превърнали в „онлайн наркоман", чийто ден минава неусетно пред монитора и клавиатурата. А хората, които работят за вас се чувстват длъжни и да са онлайн, за да могат да са на нивото ви. Измъкнете се от тази виртуална среда и започнете да се срещате с хората си лице в лице.
2. Прекалено големият екстроверт
Хубаво е един шеф да е комуникативен и отворен към хората, което всъщност е едно ценено качество у бизнес лидерите. Но ако нон стоп сте в някакви срещи и разговори, с хора, които не са част от бизнесделата ви, то вие можете да станете недостъпен за служителите си, на които ще им бъде изключително трудно да се свържат с вас и ще си губят времето в опити да го направят. Не бъдете прекалено отзивчив към всички. Фокусирайте се само върху най-важните дела, за да не се окаже, че фирмата ви е останала без лидер, тъй като сте прекалено зает с други, маловажни неща.
3. Капитанът на отбора
Този тип шеф е изпълнителен и се опитва да си разпредели правилно времето. Той разчита много на служителите си и непрекъснато иска от тях свежи идеи или пък прекарва времето си с тях с цел „сплотяване" на екипа. Проблемът при него е, че прекарва толкова много време, за да работи пряко със служителите си, че на тях не им остава достатъчно време да работят с клиентите на фирмата.
4. Шефове-пожарникари
Този тип мениджъри имат нужда да работят по големи и значими стратегически проекти за фирмата, но в крайна изразходват твърде много време за тези проекти като изискват пълното внимание на подчинените си и те не могат да свършат нищо друго. Шефовете - „пожарникари" искат да се справят с всеки проблем лично, дори когато той може да бъде решен от член на екипа. Така, те губят и своето време и това на служителите си като не разпределят работата по равно.