IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Струва ли бизнес идеята ви?

11 март 2013 15 00

Няколко сигурни начина да го разберете

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Ако сте решили да ставате предприемачи и имате няколко бизнес идеи, но не знаете коя от тях е най-добра, може би ще ви трябват няколко насоки. Истината е, че само малка част от стартиращите фирми през последните две години, реално са били успешни (в световен мащаб).

Това не означава, че трябва да се отказвате и да не рискувате! Ако имате някаква концепция, която считате за уникална, трябва да се опитате да изиграете картите си.

Все пак, преди да се гмурнете с главата надолу, обърнете внимание на тези няколко неща:

1. Дали хората ще плащат за идеята ви?

Ако имате шанс да спечелите платежоспособни клиенти със своята бизнес идея, то значи имате шанс да я утвърдите. Всеки може да дискредитира една проста идея, но ако тя спечели доверието на богатите хора, то успеха ви е в кърпа вързан.

2. Решава ли някакъв проблем вашата бизнес идея?

Според бизнес експертите най-добрите идеи за стартиращ бизнес са тези, които решават някакъв проблем, или запълват някаква ниша.

Ако има проблем, който ви засяга лично или засяга вашите приятели, роднини, колеги и т.н., то помислете как да го решите и да изкарвате пари от това.

3. Каква ще е цената на продукта/услугата ви?

Има много чудесни бизнес идеи, свързани с разрешаването на проблеми, но все пак те трябва да са адекватни на пазарната икономика. Когато идеята ви хрумне, трябва да определите не само нейната стойност, но и дали хората биха платили за тази стойност. Да не се окаже, че се надценявате!

4. Ще имате ли шанс за растеж?

Добрите бизнес идеи са тези, които могат да се разрастват. Има много велики идеи, които се провалят, защото никога предприемачите, които стоят зад тях, не се опитват да разширят мащабите си или размаха си на работа.

5. Уникална ли е идеята ви?

Твърде много предприемачи смятат, че им е хрумнала страхотна бизнес идея, а се оказва, че някой ги е изпреварил. Ако обаче сте сигурни, че сте измислили нещо гениално – то след като спрете да се потите от вълнение, се върнете към реалността и се съсредоточете върху измислянето на концепцията за лансирането на въпросната идея.

6. Вашата идея има ли „кибер сцепление"?

Един от начините да разберете дали вашата бизнес идея ще има потенциален успех, е да създадете прост уеб сайт, за да видите дали някой ще се заинтересува от него.

Ако получите няколко десетки запитванията в рамките на няколко дни, вероятно вече сте спечелили своите първи клиенти.

7. Ще заинтригувате ли търговците?

Най-добрият показател за потенциален бизнес успех е, ако заинтригувате с идеята си търговците (ако предложението ви е изгодно, например).

Ако станете известни сред бизнес средите, с евтина продукция или с нещо друго, то ще спечелите и крайната публика (от потребители).

8. Трудно ли ще е да ви дублират?

Логично е, че най-добрите бизнес идеи са тези, които не могат лесно да бъдат дублирани или имитирани. Ако вашата идея е добра и лесно навлиза на пазара, то можете да бъдете сигурни, че ще се появят ваши имитатори. Трябва да измислите предварително как ще се предпазите от подобна конкуренция (например чрез патент).

9. Има ли шанс идеята ви да спечели признание?

Ако идеята ви е добра, тя ще спечели признанието най-вече на крайните потребители и на медиите. Те трябва да са вашият коректив. Много е вероятно хората от бизнес средите първоначално да са предубедени, скептични и трудно да признаят факта, че ви е хрумнало нещо изключително.

10. Ще устоите ли на времето?

Добрите бизнес начинания не са краткотрайни, а точно обратното. Кандидат предприемачите трябва да мислят за своя бизнес две, три и дори 10 години, напред. Само тогава, ще могат да си отговорят на въпроса дали продукта или услугата им е от значение за хората.

Точно затова избягвайте да се увличате от модата и тенденциите по отношение на бизнеса. Стартирайте само, ако сте уверени, че вашата идея има бъдеще още много години.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари