IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Служителите, които трябва да уволните веднага

7 юни 2013 12 00

В този конкурентен свят не можете да си позволите тези седем вида подчинени

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Почти във всяка по-голяма фирма има няколко работливи и талантливи кадри, които обаче са напълно неуправляеми. Те създават големи разногласия и неприятности, които сравнени с тяхната стойност като специалисти, тежат повече на компанията.

За изпълнителните директори е много трудно да вземат решение да се разделят с такива хора. В края на краищата, талантите не растат по дърветата. Въпреки това най-правилният ход е да ги освободят и то веднага. Истината е, че няколко червиви ябълки реално могат да развалят ефективността на цялата организация. А в тези дни компаниите просто не могат да си позволят да поддържат неуправляеми кадри на ръководни позиции, защото колкото по-дълго чакат, за да ги отстранят, толкова повече щети ще нанесат те.

Ето и 7-те типа служители, от които трябва да се отървете по-бързо:

1. Служителите, които създават неприятности.

Има един тип хора, които са склонни да правят нарушения, които после се отразяват на всички във фирмата и на самите резултати на компанията. Тези служители създават повече проблеми, отколкото си струва, дори да създават паралелно с тях и доста постижения. Време е да ги „пуснете на свобода" да се развихрят на друго място.

2. Служителите, които поемат свръх обещания (и не ги изпълняват).

Съществуват хора, които имат навика да правят грандиозни презентации, да дават големи обещания, които може би си мислят, че ще изпълнят (сигурно жадуват за това), но никога не им се получава. Те говорят празни приказки и вечно се надценяват. Не ви трябват служители с прекалено голямо его. Подобни хора често имат истински проблеми, заради които трябва да потърсят помощ при добър психиатър.

3. Служителите, които се държат лошо с клиентите ви.

Без значение дали имате малък, среден или голям бизнес, факт е че клиентите се печелят трудно, а се губят много лесно. Единственото нещо в тази криза, което със сигурност не ви е нужно, е служител, който разгонва клиентите ви със своето арогантно и грубо поведение/отношение към тях.

4. Хората, които не си вършат работата.

Вие наемате и плащате заплата на служителите си, за да си вършат работата, нали? В началото вие трябва да им осигурите инструменти и обучение (ако се налага) за това как правилно да се справят със задълженията си. Тяхната задача след това е да работят. Ако те, или не могат, или не искат да го правят, тогава вероятно сте дали шанс на човек, който не е заслужавал. Освобождавайте се бързо от такива некадърни служители.

5. Служителите, които се измъкват, когато стане напечено.

Има един вид служители, които когато нещата опрат до конкретни ключови действия, те се покриват вдън земя. Това са хора, на които не можете да разчитате и на които не трябва да се доверявате сляпо. Животът е твърде кратък, за да държите на работа служители, които бягат от отговорност.

6. Служителите с големи претенции.

Някои хора вярват, че са родени, за да минават по червения килим (дори да нямат този шанс). Те държат да бъдат третирани по-специално и да имат по-важен статут, отколкото им се полага. Половината от ума на такъв служител е в работата му, а другата половина е заета да следи грешките на другите, така че да може да хленчи и да се оплаква, че работи най-много от всички, а не получава признание. Не се поддавайте на този вид поведение. Освободете интригантите, които се смятат за незаменими! Тяхното капризничене може да ви донесе стрес и неприятности.

7. Служителите с пренебрежително поведение.

Каквито и да са правилата за поведение във вашата компания, всеки трябва да се държи културно и любезно с колегите си от всички отдели. Ако един служител се държи непокорно и важно спрямо другите, това ще затормози работата на целия екип. Не ви трябва такъв кадър. Просто се отървете от него, за да не започнат да ви напускат другите, по-важни служители от екипа.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

gost ( преди 10 години )
Изглежда логично, но реално тези възможности се използват за разчистване на служители на принципа ако си мой човек оставаш, в противен случай чао, защото трябва да оправя племенничката... Аман от хитри писания, наистина всичко става с връзки. Е, има малка група хора, които са приети без връзки, но те са или със специално образование / опит или просто са били на точното място в точния момент, заели са длъжност, която никой вътрешен / мой човек не иска.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
platanus ( преди 10 години )
Тази статия е перфектен пример за корпоративния идиотизъм, който шества победоносно в т.нар. "развити държави". За съжаление много фирми се опитват да го налагат агресивно и у нас.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
В моята фирма има по ( преди 10 години )
Всички са шуробаджанаци, а грешките се преписват на невинни, най-често напуснали служители.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
iex ( преди 10 години )
О Боже..... От къде ги взимате тези статии.....
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар