IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Тайните, които всеки шеф трябва да пази

19 юни 2013 12 00

Има неща, с които по-добре служителите да не са наясно

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Няма нищо лошо в това шефът да бъде в по-близки отношения със своите подчинени. Изследвания показват, че служителите са много по-мотивирани, когато в офиса им цари приятелска атмосфера. Въпреки това обаче, шефът преди всичко е шеф и трябва да поддържа дистанция между себе си и останалите, работещи в неговата фирма. Най-добре е отношенията шеф-подчинени да варират в „златната среда“. Ако вие сте в позицията на шеф, спокойно може да говорите по теми, различни от работата. Все пак остават неща, които по-добре да засекретите като „табу“. Ето кои са те:

1. Колко пари имате. Вашите служители са наясно, че изкарвате повече от тях. Няма нужда да им го „навирате в лицето“, споделяйки за новото си кухненско обзавеждане или новата си кола. Избягвайте да говорите по теми, свързани с вашите лични разходи.

2. Колко не ви върви. Може би сте собственик на фирма, която в последно време не печели достатъчно? Няма нужда да го споделяте с вашите подчинени, те трябва да мислят, че работят в добре развиваща се компания, за да запазят желанието си за работа. Плюс това има голяма вероятност финансовите ви затруднения да изчезнат без изобщо останалите да са усетили тяхното влияние.

3. Клюката, която току що сте научили. Клюкарстването между колеги до една степен е разбираемо, но шефът трябва да бъде над тези неща. Без значение колко пикантна новина сте разбрали, не я споделяйте с останалите, ако искате да запазите своя авторитет на ниво.


4. Колко страхотен сексуален живот имате. Няма значение дали имате сериозен приятел/ка, законна половинка или по-младо гадже, запазете подробностите от своя интимен живот за себе си. Подобна тема може да обсъждате само със своите приятели, с които сте равни. Все пак в офиса трябва да спазвате дистанцията и да поддържате своето реноме.

5. Какво не ви дава да заспите. Не, този път не говорим за секс. Става въпрос за притесненията, които имате постоянно. Като шеф, вие имате най-големите отговорности и сериозните трудности падат върху вашите плещи. За тях обаче, няма нужда да разбират вашите подчинени. Не ги натоварвайте, защото те си имат свои задължения.

6. Колко страхотна беше предишната ви компания. Когато сте шеф, но не и основател на фирмата, в която сега работите, най-вероятно имате опит и с други компании преди това. Дори предишната ви фирма да е била страхотна, не споделяйте това със служителите. Това е правило, подобно с връзките – един мъж може да знае, че жената срещу него е имала приятели преди него, но не иска да чува суперлативи за тях. Спестете си подробности за това колко страхотен екип сте били в миналата ви работа.

7. Кой всъщност дърпа конците. Ако всеки път, когато има проблем, вие обвинявате „управлението“ - това би изглеждало много несериозно в очите на вашите служители. Както казахме вече, запазете проблемите за себе си. Ако все пак трябва да уведомите подчинените си за някаква новина от по-горно ниво, опитайте се да я съобщите максимално реалистично. Накарайте служителите ви да се поставят за малко на вашето място, по този начин те ще станат по-съпричастни с вас.

8. Какво наистина мислите. Независимо дали става въпрос за политика, религия или други важни теми, по-добре не изпадайте в подробности и не разкривайте вашето мнение. Не трябва да рискувате да отблъсквате своя персонал, налагайки му своите убеждения. По-добре говорете за филми, музика или спорт.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари