По йерархическата стълбица в кариерата големият шеф е на най-високото стъпало. Той обаче може да бъде мениджър или лидер. Първото е лесно и то се обуславя от позицията. Второто е въпрос на личностни качества. И в двата случая хората следват своите шефове, но при мениджъра това често е по принуда, докато при лидера е по желание и вяра в способностите му.
Ако искате да разберете как от мениджър можете да се превърнете в лидер, когото вашите подчинени не само да слушат, а и да уважават, вижте разликите между двете понятие и действайте в посока на желаното от вас.
Мениджърите дават отговори, лидерите задават въпроси.
Най-бързият начин да накарате служителите си да ви намразят, е като им заповядвате, крещейки. Често мениджърите изхождат от позицията си в йерархията като причина да са абсолютен авторитет и вместо да се вълнуват от мнението на екипа си, те раздават заповеди като генерали. Един лидер би поискал мнението на останалите служители, когато възникне някакъв казус или проблем.
Мениджърите критикуват грешките, а лидерите насочват вниманието към тях индиректно.
Може би е по-ефикасно директно да покажете грешките на вашите служители, но пък това със сигурност ще ги засрами и ще ги ядоса. Би било добре да им дадете възможността да се научат и да израснат в службата, на базата на анализ и дискусии, отколкото с откровена критика.
Мениджърите забравят да поощряват, а лидерите възнаграждават и при най-малкия сигнал за подобрение.
Мениджърите празнуват, когато цялата фирма е на печалба, но те рядко споделят успеха с виновниците за него. Никой не обича да бъде претопен в масата, а във всяка фирма има хора, които се отличават с талант, работливост, решителност, отговорност и т. н. Те трябва да бъдат постоянно поощрявани и това ще ги мотивира да работят по-усилено за благото на компанията.
Постоянната обратна връзка показва интереса на лидера не само към печалбата, а и към самия човек. Няма служител, който да не копнее за похвали и положителна оценка.
Мениджърите се фокусират върху провалите, а лидерите върху „победите“.
Метафорично казано, ако имате пред себе си чаша, която е наполовина пълна, мениджърът ще роптае, защо тя не е пълна догоре, а лидерът ще посочи, че е хубаво, че не е празна. Ако постоянно натяквате на подчинените си, че те си вършат работата и правят грешки, единственото, което ще постигнете, е да ги демотивирате.
По-добре наблегнете на положителното в ситуацията, след това направете малка критика, но отново вкарайте позитивизъм и надежда за успех.
Мениджърите пълнят собствения си джоб, лидерите пълнят и този на екипите си.
Мениджърът, лишен от лидерски качества, ще прибере цялата печалба. Той няма да възнагради своите служители за успеха, което неминуемо води до демотивация. Лидерът ще поощри работилите за успеха и по този начин служителите ще се стараят още повече следващия път.





Людмила Елкова за Бюджет 2026: Влизаме в улея на бобслея
Румен Овчаров: Половината резерви на "Лукойл" се намират в чужбина
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Може ли човек да оцелее в черна дупка
Спортът по телевизията днес, 9 ноември
Мачовете по телевизията днес, 9 ноември
Норис пак без конкуренция, провал за Макс в Сао Пауло
Милан профука два гола аванс в Парма
Дневен хороскоп за 9 ноември, неделя
Поверия за ангелската дата 11/11
Седмична нумерологична прогноза за 10 – 16 ноември
Дерматолог: Да губим до 100 косъма на ден е нормално, но не и повече
Епидемия от самота и отсъствие на принадлежност мъчи съвременния човек
Приемът на мелатонин се свърза с повишен риск от сърдечна недостатъчност
Доц. д-р Красимира Христова с международно признание на световния форум по хипертония в Китай
Мобилни екипи на Националния център за психосоматика осигуряват психологична грижа за пациенти с тежки заболявания в София
Остави коментар
pratchet
( преди 12 години )