IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Въпросите, които продават по-добре

24 юли 2013 12 40

За големите печалби много важно е успешното предлагане на продуктите

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Добрите продавачи знаят, че задаването на въпроси е най-ефективният начин да се запознаят с нуждите на своите клиенти. Ключовият момент обаче е, че трябва да се задават точните въпроси. В противен случай клиентите се изнервят и решават да отидат на друго място. Ако вие сте в ролята на продавачи или промоутъри на даден продукт/услуга, трябва да бъдете приятелски настроени и да не оказвате натиск върху своите клиенти. Ето и въпросите, които ще ви помогнат:

1. „Какво ви води днес тук?“. Обикновено продавачите задават въпроса: „Какво мога да ви покажа?“, който обикновено води след себе си отговора: „Нищо, просто разглеждам“. По този начин вие не може да получите никаква информация и съответно да бъдете полезни на потенциалните клиенти. Вместо това въпрос като „Какво ви води днес тук?“ провокира по-задълбочен и обширен отговор, което е основата на успешната продажба.

2. „Защо искате този продукт или услуга?“. Когато даден човек попита дали в магазина има определен продукт или фирмата предлага дадена услуга, обикновено той получава отговор с „да“ или „не“. Следващият път не отговаряйте само с една дума, а се поинтересувайте защо клиентът се интересува именно от това нещо.


3. „Как взехте точно това решение?“. При продажбите е важно да се знае „кой диктува правилата“, тоест кой определя търсенето и предлагането, както и по какъв начин клиентите решават да закупят точно определен продукт. Ако получите честен отговор, това ви дава силата да знаете желанията и нуждите на хората.

4. „Имате ли някакъв краен срок?“. При продажбите най-важен е клиентът. Понякога той е притиснат от краен срок да се сдобие с даден продукт или да получи определена услуга. Когато попитате дали клиентът има краен срок, това засилва неговото доверие към вас. По този начин вие показвате съпричастност и лично отношение към конкретния случай.

5. „Какво следва по-нататък?“. Този въпрос има скрита сила, защото в много случаи провокира вземането на решение за дълго отлагана покупка. След като вече клиентът е останал доволен, интересувайки се от неговите следващи желания, вие провокирате тяхното случване още в този момент. Няма нищо по-хубаво от клиент, който си тръгва доволен и с повече от една покупка.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари