Забравете за чай, кафе и безплатна минерална вода в офиса. Някои компании на Запад и по-точно в Щатите, са започнали да раздават на служителите си безплатна бира поне за летния сезон. Тенденцията да се пие въпросната слабо алкохолна, свежа напитка и то в работно време, ставала доста популярна сред големите американски фирми.
Корпорациите все по-често инсталирали автомати за бира в офисите си и дори организирали бирени планьорки. Мениджърите считали, че бирата помага за сплотяването на колектива, а освен това стимулирала работниците да показват скритите си качества и таланти. На всичкото отгоре ги насърчавала да остават до по-късно на работното си място, далеч след като работният им ден е приключил.
Безплатните бири за служителите най-често се раздавали във високотехнологичните компании в Силициевата долина, където работният ден доста често се оказва по-натоварен и дълъг.
Във фирмата за съхранение и споделяне на компютърни файлове „Дропбокс" например всяка седмица се организирал алкохолен петък. Това е нетрадиционна оперативка, на която на служителите се сервирало, както бира, така и по-твърд алкохол като уиски.
В тази неформална обстановка сътрудниците на компанията се опознавали по-добре и правели качествен разбор на извършената работа, поставяйки си нови цели и задачи.
В рекламната агенция „Арнолд Уърлдуайд" в Бостън служителите се събирали редовно, за да обменят идеи около техния автомат за бира, който галено наричали Арни. В цифровата медия „Триллист" в Ню Йорк пък колективът се сплотявал чрез дегустации на различни видове бира.