Срещите и заседанията в офиса са едни от най-сериозните пречки на производителността, не защото те не носят информационна стойност, а защото понякога губят ценно време. За да бъдете максимално концентрирани в работата си, вие трябва да елиминирате безполезните срещи, от които така или иначе няма да научите нищо полезно.
На своите заседания някои фирми решават да премахнат частта с презентирането, като предварително изпращат необходимата информация на своите служители. По този начин всички отиват подготвени на срещата, без да се налага да се губи допълнително време с изнасянето на презентация.
Все пак използването на подобен метод крие рискове – изпратен материал невинаги означава прочетен материал. Затова в началото на всяка среща в офиса, информацията отново трябва да бъде раздадена, за да могат служителите да опреснят спомените си или набързо да прочетат необходимото.
След като четенето приключи, е време да започне дискусията. По този начин ще осъществите връзка между работещите и най-важното – ще направите смислен дебат по важна тема, засягаща компанията и нейната работа. В случай, че материалът е бил лесен за разбиране и добре структуриран, едва ли ще има въпроси по него. В този случай срещата в офиса може да продължи не повече от 20-30 минути.
В допълнение към редуцирането на презентирането, ето и още няколко техники, които ще ви помогнат да елиминирате безполезните срещи:
1. Определете целта на срещата. Започнете събирането с простичкия въпрос: „Каква е целта на тази среща?'. По този начин ще запазите фокуса върху най-важната тема, без да губите време в излишни приказки.
2. Определете водеща фигура на събирането. Всяка офис среща се нуждае от лидер, който да я води. Повече от един такъв човек би попречило на добрата организация. Основната задача на временния лидер е да гарантира добрата комуникация и разговор, без да позволява само на няколко човека да доминират в дискусията.
3. Посочете човек, който да води бележки. Този човек не трябва да документира всяка казана дума. Това трябва да бъде някой, който е запознат много добре с тематиката на срещата и който може да записва само най-важните, ключови думи. Събраната информация би била полезна не само за служителите, но и за ръководителите, които лесно могат да се запознаят с идеите и настроенията на подчинените си.
4. Направете обобщение на основните точки от срещата. Не прекратявайте събранието, без да сте извели основните изводи, елементи на действие и следващи стъпки. Не забравяйте да попитате хората какво според тях може да се подобри в срещите, за да бъдат те максимално полезни и улеснени.




Григор Димитров се отказа от мача срещу Медведев в Париж
Държавата налага строг контрол над атракционите по суша, въздух и вода
Uber пуска флот от 100 000 роботаксита до 2027 г.
Минало и извънземни: Какво крият дълбоките води под леда на Антарктида
На Слънцето се появи зловеща усмивка: Поток от заредени частици се насочи към Земята
Спътници на SpaceX излъчват мистериозен сигнал
Микроби от облаците ще помагат в търсенето на живот на други планети
ЦСКА с нова победа, пречупи Севлиево за Купата
България е продала футболисти за 38 млн. евро, Франция има сделки за 4 милиарда
Какво се случва? Григор Димитров се предаде без бой на руснак
Евелин Макрай
Защо се будите в 3 през нощта?
„Следващият разговор“ от Джеферсън Фишър
Цюрих – градът с аромат на шоколад и прелестни коледни базари
6 неща, които ще ви помогнат да живеете по-добре
Какво е синдром на Кушинг?
В Русе въведоха уникален за България метод за разграничаване на фокална от дифузна коронарна болест
Побеляването на косата може би е защитен механизъм срещу рак
Ваксините от последните 20 години вече са достъпни в електронното здравно досие
Остави коментар