IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Маркетинговите грешки, които трябва да избягвате

7 август 2013 11 00

Внимавайте с измерването на данните

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

До голяма степен модерният маркетинг се базира на данните, а пазарът се ръководи от данните. Съществуват и други начини, чрез които може да се измери напредъка. Има хиляди възможни показатели, чрез които могат да измерят различните стойности. Всеки маркетинг ръководител трябва да следи показателите в своя отдел, защото това му помага да вземе по-добри решения. Той обаче, трябва да избягва следните често допускани грешки:

1. Измерване на суетата. Твърде често търговците разчитат на измервания, които целят да оправдаят тяхното харчене на средства. Вместо да преследват показатели, които измерват резултатите на бизнеса и подобряват представянето на пазара и рентабилността, те избират показатели, които звучат добре и впечатляват хората. Често срещан пример са впечатляващи прессъобщения, в които са описани харесванията във Facebook, както и други приложения.

2. Измерване както е по-лесно. Когато измерването на приходите и цялата печалба е трудно, от маркетинговият отдел решават да използват мерни единици, които стоят зад тези числа. Този метод може да бъде приемлив в някои ситуации, но буди съмнения в мениджърите, които не са сигурни дали тези финансови показатели са точно това, което те трябва да знаят.


3. Фокусиране върху количеството, не върху качеството. Повечето фирми измерват количеството на своите продукти, а не тяхното качество. В даден момент фокусирането единствено върху количеството, а не върху качеството може да доведе до продукт, който изглежда добре, но не дава печалба.

4. Ефективност вместо ефикасност. Обърнете внимание на разликата между ефикасност (показатели, че правите всичко добре) и ефективност (показатели, че може да правите евентуално нещо грешно, но нещата са добре). Ефикасността убеждава финансовия отдел, ръководството и отдела за продажби, че маркетингът доставя количествена стойност. Показателите относно ефективността могат да предизвикат въпроси относно финансите.

5. Измерване на разходите. Едни от най-трудните показатели за използване са тези, свързани с разходите, защото по този начин маркетинговият отдел се асоциира като разходен център. Ако меркетинг ръководителят говори само за разходи и бюджети, след това всички ще свързват неговия отдел с харчене на средства.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари