IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Защо клиентът често греши

20 август 2013 08 00

Невинаги важи максимата, че „Клиентът винаги е прав“

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Едно от основните правила при продажбите е, че „Клиентът винаги е прав“. В това твърдение обаче няма 100% истина , тъй като в някои случаи именно пазаруващите са тези, които грешат. Даването на по-големи права на клиентите всеки път, може да бъде много подвеждащо. По-добре спрете с тази практика и отстоявайте своите права. Ето някои случаи, в които клиентът определено греши:  

1. Когато клиент иска безплатни консултации. Понякога хората искат да се запознаят изцяло с услугите, още преди да са решили да ги използват. Ако дадете твърде много детайлна информация, има шанс тя да достигне до вашите конкуренти. Не забравяйте, че не трябва да разкривате абсолютно всичко – точно както готвачите си имат своя тайна съставка.

2. Когато клиент има неетично поведение. Корупцията е проблем в световен мащаб, като в някои части на света няма как да се прави бизнес, без да се дават пари „под масата“. В случаи, че попаднете на неетични клиенти, по-добре не работете с тях, тъй като във всеки един момент съществува вероятността те да ви измамят. По-добре намерете по-малка компания, която обаче да няма лоши практики.

3. Когато клиент има неразумни искания. В случай, че някой иска прекалено голяма отстъпка на някоя стока или услуга, което би коствало повече, отколкото ще получите, просто откажете. Все пак вие имате бизнес, от който трябва да печелите, а не чрез който да задоволявате чужди прищявки.


4. Когато клиентът има дискриминационни искания. Да кажем, че в самолет пасажер иска да бъде преместен на друга седалка, за да не седи до чернокож човек. Удовлетворяването на подобно искане би било неморално и дискриминационно. Отхвърляйте всички искания, свързани с верска или етническа принадлежност.

5. Когато клиент обижда. Има много истории за търговци, които са били подложени на пристъпи на гняв, викове и лични нападки. Подобно поведение не бива да се толерира, защото "клиентът невинаги е прав". В случай, че клиентът не проявява нужното уважение или се държи непрофесионално, няма как да бъде прав. Дайте да се разбере, че нямате намерение да работите с този клиент отново и го запишете в „черния списък“ за нежелани клиенти.

6. Когато клиентът не изпълнява обещанията си. Няма как да бъдете коректни с човек, който не е коректен с вас. Все пак всички са хора и могат да допуснат грешки. Дайте втори шанс на въпросния клиент. Ако той постъпи некоректно втори път, няма място повече около вас.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари