Едно от основните правила при продажбите е, че „Клиентът винаги е прав“. В това твърдение обаче няма 100% истина , тъй като в някои случаи именно пазаруващите са тези, които грешат. Даването на по-големи права на клиентите всеки път, може да бъде много подвеждащо. По-добре спрете с тази практика и отстоявайте своите права. Ето някои случаи, в които клиентът определено греши:
1. Когато клиент иска безплатни консултации. Понякога хората искат да се запознаят изцяло с услугите, още преди да са решили да ги използват. Ако дадете твърде много детайлна информация, има шанс тя да достигне до вашите конкуренти. Не забравяйте, че не трябва да разкривате абсолютно всичко – точно както готвачите си имат своя тайна съставка.
2. Когато клиент има неетично поведение. Корупцията е проблем в световен мащаб, като в някои части на света няма как да се прави бизнес, без да се дават пари „под масата“. В случаи, че попаднете на неетични клиенти, по-добре не работете с тях, тъй като във всеки един момент съществува вероятността те да ви измамят. По-добре намерете по-малка компания, която обаче да няма лоши практики.
3. Когато клиент има неразумни искания. В случай, че някой иска прекалено голяма отстъпка на някоя стока или услуга, което би коствало повече, отколкото ще получите, просто откажете. Все пак вие имате бизнес, от който трябва да печелите, а не чрез който да задоволявате чужди прищявки.
4. Когато клиентът има дискриминационни искания. Да кажем, че в самолет пасажер иска да бъде преместен на друга седалка, за да не седи до чернокож човек. Удовлетворяването на подобно искане би било неморално и дискриминационно. Отхвърляйте всички искания, свързани с верска или етническа принадлежност.
5. Когато клиент обижда. Има много истории за търговци, които са били подложени на пристъпи на гняв, викове и лични нападки. Подобно поведение не бива да се толерира, защото "клиентът невинаги е прав". В случай, че клиентът не проявява нужното уважение или се държи непрофесионално, няма как да бъде прав. Дайте да се разбере, че нямате намерение да работите с този клиент отново и го запишете в „черния списък“ за нежелани клиенти.
6. Когато клиентът не изпълнява обещанията си. Няма как да бъдете коректни с човек, който не е коректен с вас. Все пак всички са хора и могат да допуснат грешки. Дайте втори шанс на въпросния клиент. Ако той постъпи некоректно втори път, няма място повече около вас.





Късна емисия
Пуснаха колите през "Дунав мост" при Русе
Рецепта по турски: Пиде с три вида пълнеж
Китай стартира първия в света ториев реактор
Пакистански астронавт ще посети китайската орбитална станция „Тянгун“
Обсерваторията „Вера Рубин“ откри огромен звезден поток
В монголската пустиня издигат „марсиански“ лагер
Левски обяви новина и намекна за триумф с титлата + ВИДЕО
Диого Жота е футболист №1 за 2025-а година
Левски се измъчи, но взе сладка победа във втория квалификационен кръг на ШЛ
Арсенал гази наред, лондончани с исторически рекорд в ШЛ
Дневен хороскоп за 5 ноември, сряда
Тест: Коя емоция управлява живота ви в момента?
Пълнолуние в Телец на 5 ноември – портал към изобилие и сбъдване на желания
Нов нехормонален медикамент при менопауза одобри FDA
Памуклийка – древна билка от помощ при съвременни заболявания
Захарен диабет тип I при деца - хранене и инсулинолечение
В УМБАЛ „Света Марина“ – Варна спасиха петдневно бебе с рядка вродена аномалия
Остави коментар