IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Лесни начини да бъдете супер продуктивни

21 октомври 2013 08 40

Не се нагърбвайте с всичко и установете свое темпо на работа

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Има различни типове хора. Едните вършат работата си съвестно и се стараят да дадат максимума от себе си, за да постигнат най-добрите резултати. Останалите предпочитат да не се натоварват прекалено и правят нещата само защото „така трябва“.

Ако вие сте от първата група, може би сами забелязвате, че понякога сте много уморени и въпреки многото часове работа, отново има още доста неща за вършене. Един от сигурните признаци, че сте претоварени на работното място, е ако отказвате покани, срещи и т. н., тъй като сте „много заети“. Прекалената работна заетост невинаги е полезна. По този начин човек губи своята креативност, но най-вече продуктивност.

В случай, че и вие се определяте като много заети в работата си, може би е време да прочетете кои са лесните начини да бъдете супер продуктивни:

1. Направете си дневник. За период от една седмица записвайте всяка своя задача, включително колко време ви е отнела. Така накрая на седмицата ще може да видите кое ви затруднява най-много и ще знаете да работите в тази посока. Започнете да мислите за начини, които да ви направят по-ефективни и да увеличат вашата производителност.

2. Не вършете всичко едновременно – не сте супермен. Изследвания показват, че вършенето на две задачи едновременно може да ви направи по-глупави. Когато правите много неща по едно и също време или бързо едно след друго, вашият коефициент на интелигентност намалява средно с 10 пункта.

Жените са по-облагодетелствани, защото при тях са само 5 точки, докато мъжете оглупяват с 15 пункта. Избягвайте правенето на едно нещо в работата и веднага след него на друго, защото тази техника така или иначе няма да проработи. Концентрирайте се само върху няколко задачи и работете усилено върху тях.

3. Избягвайте да се разсейвате. Електронна поща, съобщения, интернет страници – всички те отвличат вниманието и понякога причиняват проблеми в работата. Опитайте се да избягвате разсейването, като включите телефона си на тих режим, излезете от пощата си и не разглеждате сайтове в онлайн пространството. В случай, че работата ви изисква постоянна връзка с интернет, може да накарате да ограничат достъпа ви до някои определени сайтове.

4. Работете на свой собствен темп. Не се сравнявайте или състезавайте с другите, а гледайте само себе си. Конкуренцията може да бъде здравословна, но само до един момент. Признайте сами на себе си, че вашата производителност не може да се сравнява с тази на най-добрите или вашите шефове. Задайте собствените си цели и работете по тях, без да гледате какво правят другите.

5. Дишайте дълбоко. Всеки път, когато усетите, че губите фокуса си върху работата, вдишайте и издишайте силно. По този начин до мозъка ще достигне повече кислород и ще успеете по-лесно да се върнете към работния ритъм.

6. Бъдете внимателни. Винаги обръщайте достатъчно внимание на това, което правите, за да избегнете допускането на евентуални грешки. Когато не можете да се концентрирате, не изчислявайте нищо, например. Изчакайте, докато сте способни да работите напълно или след това задължително проверете втори път написаното.

7. Правете си почивки. Когато завършите определена задача, възнаградете ума и тялото си с малко почивка. Това ще ви даде нови сили и мотивация за още работа.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари