При наемане на хора за отговорни позиции, работодателите търсят кандидати с умения, опит и подходящо поведение, защото вярват, че това ще бъде от полза за техните фирми. Изискването за квалификация може да варира широко между компаниите и от позиция до позиция. Все пак шефовете търсят надеждни и трудолюбиви служители, за които вярват, че вършат своята работа последователно и качествено.
Казано с други думи: невинаги може да се каже кои кандидати ще бъдат просто добри служители и кои ще бъдат наистина добри служители. Изследвания показват, че около 46% от новите назначения се провалят в рамките на първата година и половина. И докато 11 на сто от тези неуспехи се дължат на липса на умения, 89% от провалите се дължат на причини, свързани с нагласата (например ниски нива на мотивация). Добрата новина е, че все пак наистина страхотните служители могат да се познаят по няколко характеристики. Ето и кои са те: