IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да работите успешно от вкъщи

27 януари 2014 09 00

Съвети, които ще ви помогнат да бъдете достатъчно продуктивни, когато работите у дома

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

С бързия темп на развитие както на технологиите, така и на самите компании, работата от разстояние вече се смята за нещо напълно нормално. Всъщност все повече хора избират да работят от своя дом, спестявайки си време и допълнителни разходи.

Освен това за много служители комфортната и уютна домашна обстановка е за предпочитане пред пълния с хора офис, чиято атмосфера понякога може да бъде много нездравословна.

Няма значение дали работите за някоя компания или се опитвате да развивате свой бизнес от вкъщи, трябва да сте наясно, че работата у дома има и своите минуси. Един от тях е, че жилището ви предлага хиляди възможности за разсейване. За да се предпазите от тях и да работите успешно в домашни условия, вижте какво трябва да имате предвид:

1. Създайте си рутина.

Събуждайте се, сякаш трябва да се отправяте към офиса. Правете го всеки ден по едно и също време. Минете през банята и сменете пижамата с дрехи за деня. След като направите това, вие ще бъдете по-фокусирани върху работните си задачи. Също така ще бъдете готови по всяко време за видеоразговори с колеги, шефове или партньори. Дори да работите от вкъщи, ставайте в толкова часа, в колкото бихте се събуждали, ако ходехте в офиса. По този начин ще свършите работа по-рано и ще усещате дните си по-пълноценни.

2. Обособете си отделно „работно място“.

Едва ли всеки човек може да отдели цяла стая от дома си, която да превърне в импровизиран офис. Въпреки това може да помислите за някакво пространство от стая, където да разположите най-необходимите неща за своята работа. Това може да е само едно бюро с лаптоп в едната част на хола. Ако работите на лаптопа, докато лежите в леглото или на дивана – това е рецепта за отвличане на вниманието. Ако живеете с други хора (семейство, деца, партньор, съквартирант/ка), постарайте се да има някаква физическа преграда между вашето „работно място“ и тях, тъй като само по този начин работата ви ще върви лесно.

3. Не отклонявайте вниманието си с домакинската работа.

Колкото и странно да ви звучи, понякога може да се чувствате изкушени да свършите някоя домакинска задача, вместо работна. Това обаче не бива да се случва. Докато тече вашият работен ден (макар и от вкъщи), вие не трябва да забелязвате обстановката в дома си. Не забравяйте, че винаги трябва да разделяте професионалния от личния живот.

4. Уверете се, че всички са наясно с факта, че работите.

Няма значение, че не присъствате физически в някакъв офис – вие реално сте на работа и често на пълен работен ден. Предупредете всички свои приятели и познати, защото иначе рискувате да се разсейвате с повече позвънявания през деня, срещи за обеди и кино. Също така не позволявайте на половинката ви да ви кара да вършите повече домакинска работа, защото „така или иначе по цял ден си вкъщи“.

5. Използвайте технологиите като предимство.

Развитието на технологиите позволява да поддържате безпроблемна връзка със своите колеги или шефове. Използвайте възможностите за видеочат чрез Skype или Google Hangouts. Използвайте приложения за редактиране на документи като Google Docs или Evernote. Не забравяйте, че поне веднъж седмично трябва да напомняте за своето присъствие, макар и от разстояние. В противен случай рискувате да останете игнорирани.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари