IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Мениджърските тактики, които подлудяват служителите

28 януари 2014 09 35

Ако се държите по този начин, нищо чудно, че вашите подчинени ви мразят и системно напускат

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Всеки шеф мечтае за перфектния служител. И много успяват да намират добри кадри, които наистина вършат работа, но в даден момент си навличат гнева им и тяхното неодобрение.

Един ръководител знае, че заетият служител, е човек, който работи. Всичко обаче си има граници и доста от шефовете буквално прекаляват със задачите и очакват чудеса. За да бъде свършена работата, трябва да имате точни и ясни цели, приоритети и най-вече да давате възможност на подчинените си да„дишат“. Ето и кои са мениджърските подходи, които подлудяват подчинените и в крайна сметка работят срещу благото на компанията:

1. Поставяне на много приоритети. Да имате един или два приоритета е хубаво, даже задължително. Но постоянно да поставяте нови и нови приоритети с еднаква сила на важност, си е истинска лудост. Така служителите ви не могат да преразпределят енергията и концентрацията си и в крайна сметка целите няма как да бъдат постигнати.

2. Постоянно променяте приоритетите. За да работи целенасочено, служителят има нужда от крайна цел и стратегия. След като веднъж е наясно с приоритетите на компанията, той се концентрира да изработи план, за да ги постигне. Но това няма как да стане възможно, ако непрекъснато ги променяте. Подчиненият ще бъде объркан, ще изгуби представа за последователността и важността на задачите и няма да ги свърши. Накрая може и да ви обяви за луд!

3. Изисквате невъзможното. Хубаво е, че имате високи цели, но би било още по-хубаво, ако те са някак постижими. Вярно е, че човешките възможности на приказки са безкрайни, но в реалния свят, трябва да се борави с реални цели, факти и изисквания.

4. Изисквате да искат разрешение за всичко. Уж делегирате права на своите служители, уж им казвате, че им вярвате и разчитате на техните умения, а в един момент започвате да им крещите, че не са ви попитали дори дали могат да си сменят паролата на компютъра. Подчинените ви имат нужда поне от минимална свобода, за да си свършат работата.

5. „Застрелвате“ вестителя. Бизнесът в днешно време е доста рисков и никой не е застрахован от провал. Средата също е променлива и доста външни фактори могат да застрашат развитието на компанията ви. И когато някой от служителите ви дойде и ви донесе неблагоприятна новина, вие започвате да му крещите и да го унижавате публично. Човекът виновен ли е? Той просто ви информира за ситуацията! Подобно поведение ще ви донесе само омразата му, а оттам и на останалите служители, присъстващи на несправедливите ви обвинения.

6. Микромениджмънт. Добрият шеф е в час с всичко, което се случва в компанията. Той също така има верни хора, на които поверява управлението на отделите. Месечните рапорти и справки за свършената работа са едно, но ежедневните докладвания на всеки служител какво, как и в колко часа е свършил, говорят вече за параноя.

Автор - снимка
Автор на статията:
Мария Господинова

КоментариКоментари

И аз ( преди 11 години )
Моят шеф притежава всички тези качества. Опазил ни Господ от такива началници...
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Един от всички ( преди 11 години )
Много вярно. Написано е за нашата фирма!?!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар