Лидерите, които се стараят твърде много да спечелят подчинените си, често в крайна сметка губят уважението им, защото мотивите им не са искрени, а това личи. Най-запомнящите се лидери знаят как естествено да направят добро първо впечатление.
Те са съпричастни към работата и проблемите на служителите си и никога не използват своята сила и влияние, за да печелят хората на своя страна.
Лидерството не е актьорска игра. Добрите лидери трябва да бъдат автентични, като същевременно избягват капаните на саморекламата.
Те трябва да умеят да създават добро първо впечатление, но по един истински и обмислен начин. Ето няколко съвета по темата:
1. Добрите лидери имат топъл поздрав.
Те са мили, внимателни и правят добър контакт с очите. Способността на лидера да намери области на сходство със своите служители е от решаващо значение за качеството на работата.
2. Добрите лидери се държат с уважение.
Служителите уважават лидерите, които имат силно присъствие, но без езика на тялото им да е заплашителен, респектиращ или твърде лъскав и полиран. Когато един лидер се държи с уважение към другите, те са горди, че могат да общуват с него и бързо му гласуват подкрепата си.
3. Добрите лидери се държат приятелски.
Има лидери, които са толкова фокусирани върху работата си, че чак предизвикват социална неловкост в екипа, заради това, че не общуват много с подчинените си. Добрите лидери наистина ги е грижа за своите служители и правят усилие да се ангажират с тях.
4. Те не се преструват на такива, каквито не са.
Лидерите невинаги са автентични относно себе си. Много от тях се опитват да си създадат публичен образ, който няма нищо общо с тях като личности. Добрите лидери са наясно, че трябва да бъдат себе си, за да предразполагат към същото и другите.
5. Добрите лидери умеят да изслушват другите.
Най-добрите лидери умеят да изслушват своите служители, тъй като искрено вярват, че чуждото мнение и различните гледни точки са от значение за работата.
6. Те са запознати с постиженията на другите.
Лидерите, които възприемат различията в мисленето, знаят че те стимулират растежа, иновациите и новите възможности за бизнеса. Тези лидери признават индивидуалните постижения на хората от екипа си, защото те имат значение за по-добрия потенциал на организацията.
7. Те са добре осведомени.
Добрите лидери познават динамиката на бизнеса и постоянно търсят нови начини за адаптация към новите пазарни условия.
8. Те са достъпни. Добрите лидери са достъпни за служителите си, а това е вдъхновяващо и мотивиращо.
9. Те имат чувство за хумор.
Добрите лидери носят положителната нагласа в себе си и я внасят на работното място. Тяхното чувство за хумор балансира интензивността и производителността в организацията. Чрез хумора те преобразуват сложността в простота.
10. Те също са уязвими.
Добрите лидери оставят позитивно първо впечатление, когато не парадират с власт и влияние. Те споделят своите лични истории за собствените си опити и премеждия в кариерата и така вдъхват надежда в своите служители и ги насърчават да разгърнат своите безкрайни възможности. Лидерите, които са твърде горди, за да разкрият пред екипа си, че също са уязвими и че също са имали проблеми по пътя си, не правят добро впечатление.