IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Навиците на некадърните мениджъри

30 април 2014 10 00

Ако отскоро сте на управленска позиция, постарайте се да не действате по изброените начини

Снимка: thinkstockphotos.com

Снимка: thinkstockphotos.com

Управлението на хора е голямо предизвикателство и много хора се провалят в това начинание. Дори човек да е много добър специалист в своята област, той пак може да е некадърен мениджър, а това да доведе до неуспехи за компанията му.

Ето и кои са някои от най-лошите навици на новите мениджъри, които в крайна сметка ги провалят в лидерската позиция:

1. Очакват да имат добра комуникация със служителите си, но не я изискват.

Един мениджър трябва да изгради перфектна комуникация с екипа си. Той трябва да изисква редовни отчети и да създаде имейл рутина за обратна връзка с подчинените си. Той не трябва да разчита на учтивостта, отговорността или добрата воля на служителите си, те да го информират за всичко, което се случва своевременно, защото така може да остане в неведение за важни неща от работния процес.

2. Насърчават към израстване служители, които не са готови за това.

Мениджърите са хора и като такива имат симпатии и предпочитания към определени личности от екипа си. Обикновено те се опитват да помогнат за израстването във фирмата на тези свои любимци и намеренията им са повече от добри. Симпатията обаче, не трябва да бъде водещ мотив за повишението на определен човек. Нелепо е да прехвърляте нови отговорности на човек, който не е готов за тях. Подобна грешна стъпка може да отрови цялата атмосфера в екипа.

3. Прекалено самонадеяни са.

Основна грешка на новите, по-млади мениджъри е това, че те се хвърлят с гръм и трясък в новото си амплоа и имат една самонадеяна нагласа за конфликти. Те искат да раздават правосъдие и да изкоренят „порочните практики“ в офиса. Това тяхно поведение създава проблеми и в даден момент може да избухне като бомба, тъй като този лидер веднага започва да си трупа врагове. Добрите мениджъри знаят, че трябва да работят за облекчаване и разрешаване на проблемите на хората, но по един дипломатичен начин.

4. Въвеждат новости, без да има нужда от тях.

Новият мениджър е зареден с ентусиазма на новобранеца. Той иска да реши проблемите в офиса, въвеждайки нови практики на работа. Служителите обаче са много подозрителни към всички нови подходи и инициативи, особено ако те не са добре обосновани и ако като цяло няма нужда от тях. Въвеждайте новости, които наистина ще подобрят производителността на екипа ви, а не такива, които могат да затормозят хората.

5. Взимат ролята си прекалено насериозно.

Когато един служител бива издигнат в мениджър, логично това се отразява на егото му и той като цяло е горд от себе си. Тук е моментът той да си припомни, че е издигнат само защото има повече опит от другите колеги, а не защото ги превъзхожда с нещо като личност. Всеки служител се смята за стойностен и важен и не обича, когато друг човек демонстративно се прави на по-възвишен, заради по-високата си позиция. Лошите мениджъри винаги действат така, сякаш са издигнати на пиедестал.

6. Мислят, че знаят отговорите на всички въпроси.

Никой не обича да си има работа с многознайко, който се прави, че разбира от всичко, а редовно греши. Ако сте корпоративен мениджър отскоро, то със сигурност нямате отговорите на всички въпроси и ще трябва да се допитвате до някои от по-опитните си служители. Не се притеснявайте, това няма да накърни лидерската ви позиция.

7. Не споделят достатъчно ясно своето виждане.

За да се харесат на екипа си, някои нови мениджъри започват да се държат с тях като с приятели и/или съмишленици и така постепенно забравят да им изяснят какви са всъщност идеите им за развитието на компанията. В даден момент те решават да направят някои промени, за които не са говорили досега, а подчинените им започват да се бунтуват. Никой служител не може да чете мислите на своя мениджър, така че той трябва да обясни ясно, още в самото начало, какви са вижданията му за работния процес и какви стъпки за промени смята да предприеме.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Христо ( преди 10 години )
Фльорца, подозирам, че нямаш много трудов стаж и сега започва кариерата ти. И аз така си мислих като започнах в началото. Логично ми се струваше, че няма как да се назначи некадърен човек за мениджър, защото от това ще пострада фирмата и никой собственик не би го направил. Е да, но българската действителност се оказа друга. В някои фирми мениджърите са проформа сложени. Бизнесът върви, защото собственикът се е договорил с друг собственик на друга фирма, да правят бизнес и готово.До сега, където и да съм работил комуникацията е на ужасно ниво. Шефът казва нещо на един служител и си мисли, че всички знаят. Да не говорим, колко служители има, които се "натискат" на шефовете и не споделят информация с колегите, за да могат да изпъкнат. Няма значение дали си кадърен или не, важното е по някакъв начин да стигнеш до мениджърска позиция и от тук нататък все си мениджър. Аз имам един случай, човекът е бил управител на фирма, която е фалирала под негово ръководство, след това е бил мениджър в още 2-3 фирми за по не повече от година и ми го назначават за началник. Този човек не може да си сметне бюджетът вярно и всяка година му откривам пропуски и грешки в сметките. Не може да комуникира с хората, нито административно да обслужва отдела си. НО е мениджър с опит. Разгледай обявите за работа и ще видиш, че няма мениджърска позиция, за която да не ти искат поне 3 г. опит на такава. :)
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
един виц ( преди 10 години )
Попитали радио Ереван как се нарича човек с висше образование. Радиото отговорило - висшист. А със средно? Радиото казало веднага - среднист. А с начално? Помислило, помислило умното радио и казало - началник.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Анонимен ( преди 10 години )
Има много глупави и некадърни мениджъри! Факт! Ужасно е, когато те управлява глупав човек!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
sggr ( преди 10 години )
"Тук е моментът той да си припомни, че е издигнат само защото има повече опит от другите колеги, а не защото ги превъзхожда с нещо като личност."По-некадърно нещо не бях чувала. Когато някой служител бъде издигнат в мениджър това е не само заради повечето му опит, а точно заради личностни качества с които превъзхожда другите опитни кадри. И това, че някой е експерт в дадена област не му придава автоматично лидерски умения и не го прави годен да управлява хора и бизнес.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар