Управлението на хора е голямо предизвикателство и много хора се провалят в това начинание. Дори човек да е много добър специалист в своята област, той пак може да е некадърен мениджър, а това да доведе до неуспехи за компанията му.
Ето и кои са някои от най-лошите навици на новите мениджъри, които в крайна сметка ги провалят в лидерската позиция:
1. Очакват да имат добра комуникация със служителите си, но не я изискват.
Един мениджър трябва да изгради перфектна комуникация с екипа си. Той трябва да изисква редовни отчети и да създаде имейл рутина за обратна връзка с подчинените си. Той не трябва да разчита на учтивостта, отговорността или добрата воля на служителите си, те да го информират за всичко, което се случва своевременно, защото така може да остане в неведение за важни неща от работния процес.
2. Насърчават към израстване служители, които не са готови за това.
Мениджърите са хора и като такива имат симпатии и предпочитания към определени личности от екипа си. Обикновено те се опитват да помогнат за израстването във фирмата на тези свои любимци и намеренията им са повече от добри. Симпатията обаче, не трябва да бъде водещ мотив за повишението на определен човек. Нелепо е да прехвърляте нови отговорности на човек, който не е готов за тях. Подобна грешна стъпка може да отрови цялата атмосфера в екипа.
3. Прекалено самонадеяни са.
Основна грешка на новите, по-млади мениджъри е това, че те се хвърлят с гръм и трясък в новото си амплоа и имат една самонадеяна нагласа за конфликти. Те искат да раздават правосъдие и да изкоренят „порочните практики“ в офиса. Това тяхно поведение създава проблеми и в даден момент може да избухне като бомба, тъй като този лидер веднага започва да си трупа врагове. Добрите мениджъри знаят, че трябва да работят за облекчаване и разрешаване на проблемите на хората, но по един дипломатичен начин.
4. Въвеждат новости, без да има нужда от тях.
Новият мениджър е зареден с ентусиазма на новобранеца. Той иска да реши проблемите в офиса, въвеждайки нови практики на работа. Служителите обаче са много подозрителни към всички нови подходи и инициативи, особено ако те не са добре обосновани и ако като цяло няма нужда от тях. Въвеждайте новости, които наистина ще подобрят производителността на екипа ви, а не такива, които могат да затормозят хората.
5. Взимат ролята си прекалено насериозно.
Когато един служител бива издигнат в мениджър, логично това се отразява на егото му и той като цяло е горд от себе си. Тук е моментът той да си припомни, че е издигнат само защото има повече опит от другите колеги, а не защото ги превъзхожда с нещо като личност. Всеки служител се смята за стойностен и важен и не обича, когато друг човек демонстративно се прави на по-възвишен, заради по-високата си позиция. Лошите мениджъри винаги действат така, сякаш са издигнати на пиедестал.
6. Мислят, че знаят отговорите на всички въпроси.
Никой не обича да си има работа с многознайко, който се прави, че разбира от всичко, а редовно греши. Ако сте корпоративен мениджър отскоро, то със сигурност нямате отговорите на всички въпроси и ще трябва да се допитвате до някои от по-опитните си служители. Не се притеснявайте, това няма да накърни лидерската ви позиция.
7. Не споделят достатъчно ясно своето виждане.
За да се харесат на екипа си, някои нови мениджъри започват да се държат с тях като с приятели и/или съмишленици и така постепенно забравят да им изяснят какви са всъщност идеите им за развитието на компанията. В даден момент те решават да направят някои промени, за които не са говорили досега, а подчинените им започват да се бунтуват. Никой служител не може да чете мислите на своя мениджър, така че той трябва да обясни ясно, още в самото начало, какви са вижданията му за работния процес и какви стъпки за промени смята да предприеме.