IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Какво шефовете трябва да дадат на служителите си

13 май 2014 09 26

Ето и 5-те най-важни неща

Снимка: outnow.ch

Снимка: outnow.ch

Различните служители имат и разнообразни идеи за това какво представляват добрите условия на труд. Ето защо не е нужно, ако сте шеф, да се опитвате да угодите на всички свои подчинени персонално. Освен това забравете за премиите и бонусите като средство за мотивация. Има пет други неща, на които служителите държат много повече.

Според изследване, проведено от „Галъп“, само 30 процента от служителите са истински ангажирани с работата си, тоест ходят на работа с ентусиазъм. Другите 70 процента ходят на работа, за да закърпват семейния си бюджет и да си изкарват прехраната, което може да бъде катастрофално за компанията, тъй като голяма част от тези работници не са достатъчно производителни.

Но не всичко е изгубено. Ако сте лидер или мениджър, можете да направите някои неща, които да държат подчинените ви мотивирани, позитивно настроени и по-енергични. Ето как:

1. Осигурете им интересна работа.

Никой не иска да работи една и съща скучна работа, отново и отново, ден след ден. Въпреки, че повечето професии предполагат известна рутина и повторение, все пак уверете се, че всеки служител намира поне част от своите ангажименти за интересни. Разберете кои задачи им носят най-голяма наслада и удовлетворение и използвайте тази информация, когато в бъдеще възлагате нови задачи на служителите си.

2. Дайте им достатъчно информация.

Информацията наистина е сила. Вашите служители със сигурност искат да имат правомощията и познанията да си вършат работата по най-добрия и ефективен начин. Хората предпочитат да са наясно какво е нужно, за да се справят с работата си по най-оптималния начин, тъй като знаят, че това е добре и за компанията, за която работят. Отворете каналите за комуникация с работниците и служителите си и ги дръжте добре информирани за всички въпроси, касаещи работния процес. Бъдете прозрачни, честни и откровени и по отношение на управлението на фирмата. Тези качества ще имат пряко въздействие върху ефективността на служителите ви.

3. Дайте им възможност да взимат решения.

Ако ангажирате служителите си в процеса на вземане на решения, особено когато решенията ги засягат пряко, това ще покаже, че ги уважавате като професионалисти, а освен това ще е практично за работния процес. Тези, които са най-близо до проблема, обикновено имат най-добрата представа за това какво е правилно и какво не. Привлечете повече хора в управлението на бизнеса си, като по този начин те ще се почувстват и по-ангажирани с благото на фирмата. Освен това така до вас ще достигат много повече нови, свежи идеи.

4. Осигурете им известна независимост.

Няма служител, който да обича всяко негово действие да бъде следено отблизо и всяко негово решение да бъде поставяно под въпрос. Повечето служители искат да имат известна гъвкавост, когато си вършат работата и да могат да взимат някои решения самостоятелно. Дайте тази свобода на подчинените си и така ще увеличите желанието им за допълнителна инициатива.

5. Дайте им възможност за издигане

Нека си го кажем – една от най-силно мотивиращите форми на признание за постиженията на един служител, е неговото повишение във фирмената йерархия. Така този човек получава възможност за поемане на нови отговорности, за придобиване на нови знания, а пред него се отварят нови хоризонти. Потенциалната възможност за издигане трябва да съществува във всяка една организация, за да държи нащрек служителите. Тази възможност може да ги направи много по-продуктивни и ефективни в работата.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Анонимен ( преди 10 години )
поощрение - емоционална и финансова подкрепа
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Анонимен ( преди 10 години )
Възможност за развитие и адекватно заплащене!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар