Бизнесът е динамична сфера. Човек лесно привиква към този начин на работа и в един момент започва да прави нещата като „на автопилот“. Това обаче му пречи да се вглежда в големите и истински неща. Усилената работа може да е продуктивна, дори забавна, но не и приятел на истинските приоритети на човек.
Ако вие самите също имате „луди“ седмици, в които не знаете кога лягате и кога ставате, значи определено имате нужда от фокусиране и запазване на продуктивността. За щастие, има няколко въпроса, с чиято помощ човек не може да загуби здравия си разум. Ето ги и тях:
1. Защо съм тук? Това не е голям абстрактно екзистенциален въпрос. Става въпрос за непосредствения практически смисъл. Какво ви е довело до мястото, на което се намирате днес? Обикновено мотивацията е ключов елемент по време на тежки времена. С този въпрос трябва да си напомните защо се вълнувахте, когато приемахте тази работа и с какво тя ви спечели.
2. Какво още трябва да направя? Може би ви изглежда странно да си задавате този въпрос, при положение, че нещата вече са достатъчно забързани. Но този въпрос ще ви помогне да си изясните дали има нещо, което липсва в сегашния ви план. Всъщност важно е да си зададете този въпрос именно в натоварените дни, тъй като тогава вие сте склонни да изпускате някои неща. Ако обаче впрегнете всичките си усилия на точните места, ще имате блестящ резултат.
3. От какво мога да се откажа? Когато нещата са динамични, приоритетите могат да се променят за един ден или дори за миг. Важно е да направите преоценка и да се уверите, че задачите, с които сте се заели, са правилните за вас. Някои задачи с висок приоритет вчера, могат да бъдат изместени от нещо друго днес. Всеки път, когато премахвате задача от своя списък, вие освобождавате време и енергия за нещо по-важно.
4. По какъв начин мога да бъда по-ефективен? Необходимостта е майка на изобретението и понякога най-добрите идеи спохождат човек, именно когато е много зает. Тоест точно в най-динамичните дни вие може да откриете начин да свършите дадена задача по-бързо и по по-лесен начин. Обмислете подобни варианти.
5. На кого трябва да благодаря? Едно от най-важните правила за успешна работа и добър колектив е човек да умее да казва „благодаря“. Сред многото задачи и напрегнати ситуации обаче вие може да забравите да благодарите на тези, на които трябва. Не допускайте тази грешка и отчитайте приноса на всеки човек, колкото и малък да е той.





Румен Христов: 558 хил. работят в публичния сектор, който харчи материални блага
Има скрит бюджетен дефицит, заяви Любомир Каримански
Желязков за бизнеса и бюджета: В кошера можем да жужим и жилим, но трябва да правим мед
Рецепта за мързелива баница с кисело мляко и сирене
Как да пробудим съзнанието си
В САЩ откриха, че човешкото сърце е способно на самовъзстановяване
Най-голямата паяжина в света е открита в пещера между Албания и Гърция
James Webb открива следи от първите гигантски звезди
Вечното дерби наближава: Обявиха най-силните страни на Левски и ЦСКА
Исторически сезон за Левски: В Мечата прегръдка
Бившата на Ямал вече мачка чаршафите с друга звезда + СНИМКИ
Флик каза дали напуска Барселона
От хип-хоп клубовете в Харлем до подиумите на Висшата мода – историята на streetwear стила
5 кристала, които ще повишат вибрацията в дома ви
2 зодии с голям напредък до края на 2025
Милена Аврамова за филма „Рожден ден“: Вселената започва да работи, когато правиш нещо хубаво
Какво прави музиката с нашето тяло?
Използвате ли изкуствен интелект? А знаете ли как се отразява на мисленето?
Гъбична инфекция на половия член – какво представлява и защо се появява?
УМБАЛ „Лозенец“ стартира кампанията „Мовембър 2025“ в подкрепа на мъжкото здраве
Остави коментар
Анонимен
( преди 11 години )