IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво да правите, когато сте претоварени в работата

5 юни 2014 06 01

Твърде много задачи? На всеки се е случвало!

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Израстването в една фирма никак не е лесна задача. Нужни са много усилия, макар че без значение колко много се стараете, винаги може да бъде още по-добре. Ако вие имате амбиции да се развивате в компанията, в която работите в момента, вероятно понякога приемате повече задачи, отколкото можете да поемете в един и същи момент.

Това може да се обясни с желанието ви да покажете колко много искате да работите, но пък дали всичко ще е с нужното качество? По-добре е да не прекалявате със задълженията си, защото претоварването не е в услуга нито на вас, нито на вашите шефове.

Ето и какво да правите, когато сте претоварени в работата:

1. Елиминирайте маловажните проекти. Дали наистина трябва да свършите всичко в списъка? Със сигурност да, но не всички задачи са толкова важни, колкото други. Ето защо трябва да ги подредите по приоритет. Оценете всеки проект с от 1 до 5 точки. Тези, които сте оценили най-високо, заслужават вашия фокус в момента.

2. Опростете стъпките. Често хората правят задачите много по-сложни, отколкото са всъщност. Повечето пъти това се случва, тъй като задачата не е планирана внимателно или заради факта, че информацията не е актуализирана наскоро. Вместо да разчитате някой ваш колега да ви провери определени данни, направете го сами. Ще си спестите време и усилия.

3. Премахнете крайните срокове. Може би всичко ви изглежда така, че трябва да бъде готово много, много скоро и вероятно е така. Но реалността показва, че не всичко може да бъде приключено едновременно. Вижте кои задачи са зависими единствено от вас и кои изискват чужди ресурси (и евентуално забавяне). Някои задачи могат да бъдат взаимносвързани, следователно трябва да ги направите по-бързо от останалите. Премахнете крайните срокове там, където е възможно.

4. Включете в задачите свои колеги. Не е нужно да правите всичко сами, особено ако се касае за важни задачи. Все пак виждането на двама или трима души винаги е по-добре, защото има повече гледни точки и възможност за направата на по-добър проект. Не се страхувайте да поискате помощ, обяснете на вашите шефове в каква позиция сте поставени и че ви е необходима помощ. Освен това работата с ваши колеги ще ви донесе не само успокоение, но и емоционална подкрепа.

5. Стартирайте маратон. В някои моменти в живота на човек наистина е напрегнато. Приемете, че сега преживявате такъв момент. Погледнете на него като на предизвикателство. Най-добрата и ефективна работа се случва с фокусирано внимание. Отложете срещите си в следващите дни. Не приемайте нови задачи, дори те да отнемат минимално време. Съсредоточете се върху нещата, които трябва да свършите. Приемете работата като маратон и дайте максимума от себе си. Направете работната си среда максимално комфортна и започнете да работите по най-важните задачи.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари