На работното си място комуникирате с доста хора. Някои чувате по телефона, а с други общувате лице в лице. Понякога това е изнервящо и е възможно да възникнат конфликти с колегите ви, които после да гледате през целия ден на съседното бюро. Подобна „драма“ ще скапе не само цялата ви работа, а и ще влоши климата на всички в офиса.
Човешките взаимоотношения са доста сложни, но хубавото е, че има как да ги променяте и поправяте, когато не са ок.
Ето и какво да направите, в случай, че имате конфликт с колега и се гледате „на кръв“ на работното си място:
Разчупете леда
Когато сте в конфликт с някого е важно максимално бързо да туширате напрежението. Бъдете любезни, направете един-два комплимента. Понякога дори един поздрав за добро утро е достатъчен да покаже на другия, че не таите злоба към него и сте готови да „заровите томахавката“.
Поканете колегата на обяд
Обедите са възможност да се социализирате с нови хора, да размените някоя клюка с колеги или да изгладите отношенията с човек, с когото имате спор. Поканата е знак на добра воля и е нещо като „маслинова клонка“, която трудно може да бъде отказана.
Помагайте
Повечето конфликти възникват въз основа на липсата на комуникация и сътрудничество. Не бъдете егоист и предложете помощта си на колегите, когато виждате, че имат нужда от нея.
Конфронтация
Понякога, за да се справите с проблема, трябва да застанете лице в лице с него. Ако служителят, с когото имате проблем ви избягва след спора, по-добре го намерете и директно се изяснете, за да се отървете и двамата от лошите чувства.
Оставете егото си настрана
Егото често е причина за развалянето на междуличностни отношения. Ако имате проблем с някого, не е нужно да се надувате и да чакате той да дойде да ви се извини. А когато го направи, да гледате от високо самодоволно, сякаш сте спечелили джакпота. Бъдете дружелюбни и отворени в комуникацията си. Проявете разбиране и си признайте грешките. Монетата винаги има две страни и вие също сте допринесли за появилата се неприятна ситуация.